eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Cars move in the parking lot in front of the entrance to the Lidl supermarket building
Nyitókép: I'm trying to catch the dust of/GettyImages

Szlogenje miatt ütheti meg a bokáját a Lidl

A Gazdasági Versenyhivatal ismét versenyfelügyeleti eljárás alá vonta a Lidlt, mert a vállalkozás vélhetően megalapozatlan piacelsőségi állítással téveszthette meg a fogyasztókat. Az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozás a GVH által működtetett online árfigyelőre hivatkozva, egy vélhetően önkényesen összeállított napi kosárérték alapján azt sugallta, hogy a termékkínálata általánosságban a legolcsóbb.

A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. 2023. november 4-től kezdődően alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában a „Lidl: az alacsony árak bajnoka” állítást tett közzé, amely valószínűsíthetően azt az üzenetet sugallta a fogyasztók számára, hogy termékkínálata általánosságban, minden egyes magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb.

A versenyhatóság ezúton is felhívja a figyelmet, hogy a piacelsőségi állítások az áruk és szolgáltatások árának, minőségi és megbízhatósági szintjének lényeges mutatójaként szolgálnak a fogyasztók számára – olvasható a közleményükben. Ilyet a GVH Versenytanácsának álláspontja és a bírósági gyakorlat értelmében csak abban az esetben lehet jogszerűen állítani, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív, az adott állítást teljeskörűen megalapozó adatokkal, melyek ezt egyértelműen alátámasztják. A vállalkozásoknak ezért különös körültekintéssel kell eljárniuk például az árakkal kapcsolatos piacelsőségi állítások alkalmazása során – teszik hozzá.

Mint írják, a GVH által 2023. július 1-je óta működtetett online árfigyelő rendszer egyik elsődleges célja, hogy 78 termékkategóriában a napi árak objektív összehasonlíthatóságával segítse a fogyasztók döntéseit, hozzájárulva ahhoz, hogy a vásárlók pénzt és időt spórolhassanak. Ebből következően az Árfigyelőben napi szinten nyomon követhető fogyasztói árak önkényes, nem megalapozott, kiragadott felhasználása a kereskedelmi kommunikációban,

félrevezetheti a vásárlókat, illetve hátrányosan befolyásolhatja döntéseiket.

Ezért a nemzeti versenyhatóság kiemelt figyelmet fordít az árfigyelőt felhasználó kereskedelemi kommunikációs kampányokra.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul – hangsúlyozza a hivatal. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától az annak teljesítéséig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít be.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Szinte középkori állapotok uralkodnak a világ egyik legzártabb régiójában, mégis a globális versenyfutás fontos része lett

Szinte középkori állapotok uralkodnak a világ egyik legzártabb régiójában, mégis a globális versenyfutás fontos része lett

A 21. században a fokozódó globális versenyfutás miatt a hegemón szerepre törő hatalmak figyelmébe kerülnek olyan térségek is, amelyeket korábban szinte teljesen elfelejtett a világ. Ezek közé tartozik az Afganisztánhoz tartozó rendkívül szegény Wakhan-folyosó is, ahol szinte középkori állapotok uralkodnak. A völgy egyszerre több okból is a döntéshozók figyelmének középpontjába került, ráadásul egyszerre több ország is növelte az aktivitását. A növekvő érdeklődés vélhetően a jövőben sem fog alább hagyni, mivel túl sok potenciál rejtőzik az elszigetelt területben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×