eur:
409.66
usd:
393.86
bux:
0
2024. december 26. csütörtök István
SX4 S-CROSS típusú autók a Suzuki esztergomi gyárában 2013. szeptember 6-án.
Nyitókép: MTI/Beliczay László

Itt van a magyarok 50 kedvenc új autója

Még mindig egy Suzuki van a lista élén, de utána jönnek az érdekességek.

A Datahouse adatai szerint 2022 első hét hónapjában 77 238 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 13,5 százalékkal kevesebbet (–12 003 jármű), mint tavaly. A márkák között első a Toyota (9383 jármű), második a Ford (8188 jármű), nyomában a Suzuki (7538 jármű), negyedik a Volkswagen (6717 jármű), ötödik a Kia (5046 jármű) – írja a Blikk.

A magyar személyautó-piacon 2022 első 7 hónapjában az alsó-középkategória volt a legnépszerűbb (25% részesedéssel), a legjobban fogyó modell az Év Magyar Autója 2022 közönségdíjas Suzuki S-Cross volt 4168 autóval. A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (701 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (685 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (1245 autó), a minik között a Fiat 500 (1287 autó) az első.

Sportkocsi kategóriájában a Ford Mustang (90 autó), a luxusautók között a Mercedes-Benz S-osztály/Maybach (224 autó) látszik verhetetlennek.

Idén sok autó különlegesség is kapott magyar rendszámot. A teljesség igénye nélkül elvittek például két Aston Martin DBS-t, öt Ferrari Rómát, öt Rolls-Royce Cullinant. A Bentley Bentayagából hét darab fogyott, a BMW X7-ből kilenc. De 48 Porsche 911 és 80 db Mercedes G-osztály AMG is gazdára talált 2022-ben.

A személyautó márkák versenyében magasan vezet a Toyota (8213 személyautó, 10,58 százalékos javulás 2021-hez képest), a japán márka piaci részesedése 12,38 százalék, mögötte az áprilisban még első Suzuki a második (7163 személyautó, 36,15 százalékos gyengülés), harmadik a Volkswagen (5958 személyautó, 29,38 százalékos növekedés), negyedik a korábban dobogós Ford (5216 autó, 17,09 százalékos mínusz). Ötödik a Kia (5046 autó, 8,88 százalék romlás), hatodik a Dacia (4341 személyautó, 14,41 százalék mínusz). Jól tartja magát a magyar piacon az Opel (2411 személyautó, 38,8 százalékos növekedés), jól megy a Ssangyongnak (1096 autó, 107,97 százalékos ugrás), a Teslának (259 autó, 2254,55 százalékos elrugaszkodás), vagy a Cuprának (159 autó, 205,77 százalék javulás).

Gyengén teljesít idén Magyarországon a Fiat (-52,20 százalék, 1922 személyautó), a Seat (-30,83 százalék, 590 autó). Nem úgy fogy a Jeep (-82,77 százalék, 370 autó), mint a tavaly ilyenkor, sem a Land Rover (-47,90 százalék, 124 autó), de elmaradnak a várakozástól a Jaguar értékesítési számai is (-43,59 százalék, 44 autó).

Top 50 új autó Magyarországon 2022-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-VII. hónap)

  1. Suzuki S-Cross: 4168 db
  2. Kia Ceed: 2551db
  3. Suzuki Vitara: 2443 db
  4. Dacia Duster: 2346 db
  5. Toyota Corolla: 2209 db
  6. Skoda Octavia: 1604 db
  7. Volkswagen T-Roc: 1578 db
  8. Toyota RAV4: 1306 db
  9. Fiat 500: 1287 db
  10. Toyota Yaris: 1245 db
  11. Toyota C-HR: 1207 db
  12. Kia Sportage: 1106 db
  13. Ford Transit: 1097 db
  14. Renault Master: 1086 db
  15. Ford Tourneo Custom: 1058 db
  16. Hyundai i30: 1041 db
  17. Ford Ranger: 976 db
  18. Ford Kuga: 947 db
  19. Ford Puma: 932 db
  20. Toyota Yaris Cross: 925 db
  21. Hyundai Tucson: 832 db
  22. Ssangyong Korando: 765 db
  23. Volkswagen T-Cross: 765 db
  24. Toyota Hilux: 745 db
  25. Dacia Jogger: 701 db
  26. Ford Focus: 694 db
  27. Volkswagen Passat: 685 db
  28. Skoda Superb: 628 db
  29. Opel Crossland: 607 db
  30. Opel Astra K: 562 db
  31. Volkswagen Tiguan: 550 db
  32. Skoda Kodiaq: 543 db
  33. Dacia Sandero: 531 db
  34. Volvo XC60: 511 db
  35. Ford Transit Custom: 509 db
  36. Volkswagen Taigo: 501 db
  37. Mercedes-Benz Sprinter: 500 db
  38. Ford Ecosport: 474 db
  39. BMW X5/M: 473 db
  40. Opel Mokka: 472 db
  41. Volkswagen Golf: 465 db
  42. Skoda Scala: 453 db
  43. Volvo XC40: 446 db
  44. Dacia Lodgy: 437 db
  45. Nissan Qashqai: 417 db
  46. Kia Xceed: 414 db
  47. Volkswagen Arteon: 407 db
  48. BMW 3/M3: 403 db
  49. Hyundai Kona: 382 db
  50. Volkswagen Polo: 379 db
Címlapról ajánljuk
Rasovszky Kristóf olimpiai bajnok úszó: szerencsém is volt ebben az évben, de a sikereim kőkemény munka eredményei

Rasovszky Kristóf olimpiai bajnok úszó: szerencsém is volt ebben az évben, de a sikereim kőkemény munka eredményei

Az FTC olimpiai bajnok úszója úgy véli, ő és Betlehem Dávid is bebizonyította idén, hogy a stábjuk által kijelölt út helyes volt, amit az elért sikerek is alátámasztanak. Rasovszky Kristóf az InfoRádióban elmondta: sokat számított, hogy ebben az évben egy rövidebb periódustól eltekintve elkerülték a betegségek, a párizsi olimpia nehezített körülményeire pedig jól felkészültek, így nem érhették meglepetések a francia fővárosban.
VIDEÓ
Tarol a mesterséges intelligencia, de miből lesz rá energia?

Tarol a mesterséges intelligencia, de miből lesz rá energia?

Miközben a mesterséges intelligencia (AI) szédítő gyorsasággal válik a mindennapjaink részévé – elég csak a ChatGPT-re vagy az önvezető autókra gondolni –, addig a háttérben egyre nagyobb problémát jelent az adatközpontok és a chipek gyártásának óriási energiaigénye. Az AI alapú rendszerek már ma is jelentős mennyiségű villamosenergiát fogyasztanak, és az előrejelzések szerint ez a szám a következő években akár meg is duplázódhat. Mindez ráadásul egybeesik azzal, hogy globálisan egyre több terület – a közlekedéstől kezdve a fűtésen át számos ipari folyamatig – elektrifikálódik. A helyzet egyszerre vet fel technológiai és energetikai kérdéseket: miként lehet biztosítani azt, hogy az adatközpontok energiaigénye fenntartható módon legyen kielégítve, és ne járjon drámai mértékű szén-dioxid-kibocsátás növekedéssel? A megújuló energiaforrások mellett egyre többen szorgalmazzák az atomenergia újbóli előtérbe helyezését, miközben a fosszilis energiahordozók sok országban továbbra is a szükségszerű megoldást jelentik. Ebben az energiapiaci küzdelemben ráadásul nemcsak a környezeti, hanem a geopolitikai és biztonsági szempontok is kulcsfontosságúak. A tét óriási: a mesterséges intelligenciával átitatott modern társadalom működtetése és a klímacélok jövője egyre szorosabban függ egymástól.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 25. 19:38
×
×
×
×