Május végéig összesen közel 51,5 ezer zöld rendszámot adott ki a közlekedési igazgatási hatóság, az idei év első öt hónapjában pedig 8846 zöld rendszámot regisztrált – írja a VG emlékeztetve, hogy ilyet azok az autók kaphatnak, amelyek a gyári adataik alapján képesek legalább 25 kilométert megtenni tisztán elektromos üzemmódban.
A gazdasági portál cikke szerint a környezetvédelmi kategóriákat tekintve jelentős eltérések látszódnak: a legnagyobb csoportot a tisztán elektromos autók teszik ki, ezt a külső töltésű hibrid elektromos gépkocsik, végül a plug-in hibridek követik.
A területi megoszlást tekintve erős fővárosközpontúság figyelhető meg: a vidéki városokban 29,9 ezer zöld rendszámot adtak ki, Budapesten viszont 21,5 ezret. Azzal együtt, hogy az idei első öt hónapban arányaiban nagyobb növekedés látható vidéken a zöld rendszámos autók esetében, mint a fővárosban – jegyzik meg.
Habár sok városban még mindig ingyenes a parkolás a zöld rendszámos autóknak, ugyanakkor egyre több önkormányzat jelenti be, hogy ezt
a kedvezményt megszünteti, vagy kizárólag a teljesen elektromos autókra korlátozza.
A fenti két hajtáslánc esetében elmondható, hogy a legkevesebb autóra januárban, a legtöbbre pedig márciusban kaptak zöld rendszámot a tulajdonosok.
Tehát a parkolási költségek elkerülése végett már nem éri meg a zöld rendszám, van azonban számos egyéb előnye – vonja le a konklúziót a VG, példaként említve, hogy az adók egy jelentős része megspórolható így, a jelenlegi szabályozás szerint ugyanis
nem kell gépjármű- és regisztrációs adót sem fizetni.
Az állam a közlekedés zöldítését, többek között az elektromos személygépjárművek vásárlását az elmúlt években összesen csaknem 20 milliárd forinttal segítette.