eur:
407.65
usd:
358.66
bux:
87106.98
2025. április 17. csütörtök Rudolf
A kormany.hu által közreadott képen Kínából érkezett újabb egészségügyi védőfelszerelés-szállítmányt pakolják ki a Liszt Ferenc-repülőtéren 2020. április 18-án. Hatmillió maszk és hárommillió kesztyű érkezett április 18-án Kínából Magyarországra - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A maszkokat és a kesztyűket négy repülőgép hozta két kínai városból; a felszereléseket a központi raktárba viszik, miután elvégezték a vámolást és a minőségellenőrzést - tette hozzá. A tárcavezető elmondta, mintegy ötvenszer fordultak a Wizz Air repülőgépei a Kínát Magyarországgal összekötő légihídon.
Nyitókép: Árvai Károly/kormany.hu

Lassú visszaállásra számít a Wizz Air-vezér

Váradi József szerint két-három év múlva állhat vissza a légi közlekedés a járvány előtti szintre.

A Wizz Air vezérigazgatója szerint az emberek mobilitási igénye vissza fogja állítani az utazási kedvet, de sokkal inkább bízik a hosszú távú talpra állásban, mint a rövid távúban, úgy véli, a légi közlekedési iparág talán 2024–25-re jut újra a 2019-es szintre – írta a Magyar Nemzet.

Váradi József a lap beszámolója szerint a Romániai Magyar Üzletemberek Egyesülete által szervezett online konferencián elmondta azt is: a Wizznél 2022-ben már konszolidált évben bíznak.

A koronavírus-járvány tavaly márciusi kitörése óta a Wizz Air "elégetett" egymilliárd dollárt, és változatlanul "rakják a máglyára" a pénzt, hiszen többféle veszteséget kénytelenek elkönyvelni – mondta, hozzátéve: az üzleti konstelláció szélsőségesen negatív, de ez senkit sem érdekel, csak az, hogy a pandémia utáni átrendeződésben ki milyen piaci pozíciókat fog szerezni. "Gyakorlatilag mi vagyunk az egyetlenek, akik változatlanul invesztálunk, bővítjük a repülőgépflottánkat, és az egész iparágban nekünk a legmagasabb a likviditásunk. A befektetőknek mi vagyunk az egyik ritka reménysugár" – fogalmazott.

A válság hozta változásokról szólva Váradi József kitért arra:

egy évvel ezelőtt azt mondta volna, hogy a Wizz soha nem fog cargózni és Amerikába repülni, ehhez képest tavaly március-áprilisban csak cargóztak és Amerikába repültek.

A jelzett periódusban a cég 130 cargójáratot hajtott végre csak Magyarország és Kína között, egész Kelet-Európának ők szállították a maszkokat és a lélegeztetőgépeket, és jelentős szerepet játszottak az Egyesült Államokban rekedt magyarok repatriálásában.

A közeljövő nagy lehetőségéről, a brassói reptérnek a székelyföldi idegenforgalom fellendülését is feltételező megnyitásáról kijelentette: a Wizz az első odarepülők között lesz, csak készüljön el végre a légikikötő. "A repülőtérnek egyértelműen van létjogosultsága, Románia pedig stratégiai piac – fogalmazott a vezérigazgató. – Minden berepülési, illetve kapcsolódási lehetőséget követünk, és megtanultuk a leckét: a fejlődő országokban, piacokon az egyetlen kitörési pont az olcsón árazott infrastruktúra kialakítása."

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.17. csütörtök, 18:00
Porogi András
történész, a Toldy Ferenc Gimnázium igazgatója
"A legnagyobb kárt az Egyesült Államok fogja elszenvedni a vámok miatt"

"A legnagyobb kárt az Egyesült Államok fogja elszenvedni a vámok miatt"

Nem szükséges további károkat okozni magunknak azzal, hogy megdrágítjuk magunk számára az amerikai termékeket - érvelt a Portfolio-nak adott interjújában Darvas Zsolt közgazdász amellett, hogy miért nem érdemes válaszcsapással reagálni Donald Trump amerikai elnök vámintézkedéseire. A brüsszeli Bruegel Intézet és a Budapesti Corvinus Egyetem kutatójával arról beszéltünk, hogy van-e közgazdasági logika az amerikai lépések mögött, mi lehet a racionális magyarázat a világkereskedelem átalakítása mögött, és arról is, hogy a világ mely részére milyen gazdasági hatásokkal járhatnak az intézkedések. A szakember azt vetíti előre, hogy a felfüggesztett, egyes országokkal szemben bejelentett vámtételek többségében nem fognak életbe lépni a megállapodásoknak köszönhetően, de a megtartott általános 10%-os extra vám, valamint a kínai termékekre kivetett gigantikus büntetőtételek lassítani fogják az amerikai gazdaságot, bár recessziót nem fognak okozni. Szerinte két fontos következménye kell, hogy legyen Trump vámháborújának.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. április 17. 05:24
×
×
×
×