Ahhoz, hogy a Magyar Posta megfeleljen az előírásoknak, a postai munkatársak a szolgáltatásnyújtás illetve termékértékesítés megkezdése előtt megkérdezik minden vevőtől: magánszemélyként vagy nem magánszemélyként kívánja igénybe venni azt – közölte internetes oldalán az egyetemes szolgáltató.
Amennyiben magánszemélyként, akkor a számla kibocsátása csak igény esetén történik. A szolgáltatást nem magánszemélyként igénybe vevő ügyfeleink részére azonban a posta egyszerűsített számlát bocsát ki.
A számlakibocsátás új feltétele az adószám megadása
– hívják fel a figyelmet.
Adószám hiányában (függetlenül attól, hogy az ügyfélnek nincs adószáma, vagy nem adta azt meg) a posta ugyan a számlát kiállítja, de kizárólag a következő megjegyzéssel: „A vevő az adószámát nem adta meg”.
Fontos azt tudni, hogy a megjegyzés szerepeltetésének semmilyen hátrányos következménye nincs azon nem magánszemély ügyfeleink számára,
akiknek nincs adószáma, vagy az adószámuk feltüntetése nem kötelező a számlán
– teszik hozzá.