Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pixabay

Ez marad őszre a légiközlekedésből

A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet kiszámolta, mennyi gép marad meg a járvány előtti időkről.

A koronavírus-járvány miatt akár kétharmadával csökkenhet szeptemberre a légiközlekedést használó utasok száma - közölte szerdán előrejelzésében Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) .

Az ENSZ szakosított intézménye jelentésében azzal számol, hogy 1,2 milliárdos lesz az utascsökkenés az év első három negyedében a világjárvány előtti átlagos utasszámhoz képest. Ez 160-253 milliárd dolláros bevételkiesést jelent majd légitársaságoknak.

A montreali székhelyű szervezet szerint a járatok és a bevételek tekintetében Európára és az ázsiai-csendes-óceáni térségre nézve lesznek a legsúlyosabbak a világjárvány hatásai, utánuk pedig az Egyesült Államok következik. Az ICAO szakértői arra számítanak, hogy Európában csökken legnagyobb mértékben az utasforgalom.

Az ICAO február 14-i jelentésében az szerepelt, hogy a légitársaságok 4-5 milliárd dolláros veszteségeket szenvedhetnek csupán a kínai járatok törlése miatt.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×