INFORÁDIÓ
2021. augusztus 4. szerda
Dominika, Domonkos

vécépapír

koronavírus

higiénia

Bejelentés: mindig lesz elég vécépapír Magyarországon

Bejelentés: mindig lesz elég vécépapír Magyarországon

Infostart / MTI

A hazai piacvezető cég igazgatója közölte: napi 3 millió tekercsre emelték a gyártást.

A magyar tulajdonban lévő Vajda-Papír éves higiéniai alappapír-gyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország akár önellátó is lehet ezekből a termékekből, a koronavírus-járvány alatt megnőtt kereslet mellett is - közölte Vajda Attila, a Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója.

Az idén 20 éves, Magyarországon piacvezető vállalat Ooops! márkájú és sajátmárkás higiéniai papírtermékeit - toalettpapír, papír zsebkendő, papírtörlő - Skandináviába, a Baltikumba és Kelet-Közép-Európa több mint 20 országába szállítják. A külpiaci értékesítés a koronavírus-járvány idején sem állt le, köszönhetőn az évi 140 ezer tonnás feldolgozó kapacitásnak és Európa legmodernebb, a régió legnagyobb papíripari üzeme, a dunaföldvári gyár rugalmas gyártási teljesítményének - mondta Vajda Attila.

A koronavírus-járvány kitörése óta az eddigi, átlagosan napi

2 millió tekercs gyártását 3 millióra emelte a toalettpapír termékeknél, papírtörlőből 20 százalékkal, papír zsebkendőből pedig 10 százalékkal emelték a termelést,

de a rendelésállomány - átmenetileg - egyes termékekből a háromszorosára nőtt a kiskereskedelmi láncoknál. Egy magyar család évi 9 kilogramm higiéniai papírterméket használ fel évente, így a cégcsoport egy átlagos évben 13 millió ember higiéniai papírszükségleteit elégítheti ki. A megugró igényeket a vállalkozás 100 százalékban ki tudja elégíteni - szögezte le Vajda Attila.

A magyar piac zökkenőmentes ellátása annak is köszönhető, hogy a legalapvetőbb termékek papír-alapanyagainak 100 százalékát belföldön állítja elő a cég, ez a teljes termékportfólió alapanyagának 50 százalékát jelenti. A megnövekedett igények miatt pedig csaknem száz munkavállalóval bővítik a létszámot a három magyarországi telephelyen - jegyezte meg.

Tudomásuk szerint a kiskereskedelmi árak nem emelkedtek, az akciók azonban a megugró működési költségek miatt elmaradnak. Az extra higiéniai és megelőző intézkedések, idős munkavállalók védelmében tett lépések költségei, az egyes alapanyagok és az azokhoz kapcsolódó szállítmányozás drágulása és a devizahatás is emeli a kiadásokat.

Vajda Attila hangsúlyozta, hogy a papírgyártás és feldolgozás Magyarországon a rendszerváltás előtt jelentős iparág volt, a privatizáció után azonban sok gyár bezárt.

A Vajda-Papír 20 éve alakult családi vállalkozásként

és a cégvezető vallja, hogy bár csoportszinten mintegy 600 munkavállalót foglalkoztatnak, továbbra is családi vállalkozásként tevékenykednek, azonban ma már nemzetközi színtéren és multinacionális gondolkodással. 2013-ban Norvégiában nyitottak több mint 100 új munkahelyet teremtő leányvállalatot. 2014-ben a vállalat 1,8 milliárd forint értékű kapacitásbővítő nagyberuházást valósított meg, a világ egyik legmodernebb higiéniai papírüzemének számító dunaföldvári gyárának fejlesztését pedig 2018-ban fejezte be; a 15 milliárd forintos beruházáshoz 4,5 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatást kaptak a nagyvállalati beruházási támogatási programból. A költségek mintegy 15 százaléka, csaknem 2,5 milliárd forint volt az önerő, a fennmaradó összeget pedig hosszútávú, 7 és 10 éves futamidejű hitelekből finanszírozzák.

Vajda Attila azt is elmondta, hogy a dunaföldvári gyár bővítésének második üteme az előkészítő mérnöki tevékenységeknél tart, a beruházáshoz újabb állami támogatást igényeltek. A fejlesztés további 70 embernek biztosít munkát, és 70 000 tonna többletkapacitást jelent majd. A cégvezetés kiemelten kezeli az üzem ökológiai lábnyomának mérséklését, felelős és ellenőrzött erdőgazdaságból származó cellulózrosttal, csökkentett energia- és vízfelhasználással dolgoznak, és a termékinnovációnál is szempont a környezetvédelem: Dunaföldváron gurigamentes (duda nélküli) Ooops! papírtörlő termék gyártását indították el 2019-ben.

A higiéniai papírfogyasztás a higiénés elvárások és igények erősödésével folyamatosan emelkedik, Magyarországon is komoly még a növekedési potenciál - hangsúlyozta, megjegyezve, hogy az iparág fejlődési lehetőségeire tekintettel a cég az ITM-mel és a Magyar Kereskedelmi és Ipar Kamarával is együttműködik a papírgyártás és -feldolgozás témakörére kiterjedő nappali képzés újraindításának érdekében.

Az idei terveken a cég vezetése nem módosított, azzal számolnak, hogy a Vajda-Papír Kft. értékesítési árbevétele 25 milliárd forintra nő a tavalyi 24 milliárd forintról. A Vajda-Papir Scandinavia bevétele 14 milliárd forintra, a Vajda Real Estate Kft-é pedig 11 milliárd forintra emelkedik, így az 50 milliárd forintos összbevétel csaknem 4 milliárd forinttal haladja meg a tavalyit. Hosszú távon a korábbiaknál magasabb szinten stabilizálódó fogyasztással számol a cégvezető, amit a vállalat néhány jelentős export-partnere már meg is erősített.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Nyitókép: Pixabay.com

Kapcsolódó hang

Vajda papír - Vajda Attila
 
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018