A részben készpénz, részben pedig részvénycsere révén megvalósuló tranzakció alapján a Bombardier vasúti üzletágának értéke 8,2 milliárd dollárra rúg. Az ügylet révén a világ második legnagyobb vasúti járműgyártó vállalata jön létre, amely a remények szerint képes lesz felvenni a versenyt a piacvezető céggel, a kínai állami CRRC-vel (China Railway Rolling Stock Corporation).
Az Európai Bizottság tavaly februárban megvétózta az Alstom és a Siemens német ipari óriáscég vasúti ágazatait egyesítő megállapodást arra hivatkozva, hogy az ügylet hátrányos lehet a fogyasztókra nézve.
A Deutsche Bank számításai szerint az Alstom vasúti üzletágának árbevétele 17 milliárd dollárra, az egy részvényre jutó nyereség 17 százalékkal emelkedik, ha lezárja az ügyletet a Bombardier-vel.
Az Alstom és a Bombardier arra számít, hogy a szükséges engedélyek megszerzése után, 2021 első felében le tudják zárni a tranzakciót.
Az Alstom és a Bombardier közötti ügyletet valószínűleg alaposan megvizsgálják a versenyfelügyeleti hatóságok. Egyes elemzők szerint azonban Brüsszel részéről feltehetően kisebb lesz az ellenállás, mint az Alstom és a Siemens vasúti üzletágának egyesülésével szemben, mivel a nagysebességű vonatok európai piacán a francia és a kanadai vállalat együttesen kisebb részesedéssel bír.