INFORÁDIÓ 
2019. október 17. csütörtök
Hedvig

buszstratégia

kormányhatározat

palkovics lászló

itm

Salgótarján, 2019. április 15. Salgótarján első, a tömegközlekedésben forgalomba állított elektromos autóbusza 2019. április 15-én. A komáromi BYD Electric Bus and Truck Hungary Kft. által gyártott, teljes mértékben elektromos működésű autóbusz egy feltöltéssel akár 250 kilométert képes megtenni. MTI/Komka Péter

Döntött a kormány, lecserélik az összes menetrend szerinti autóbuszt

InfoRádió
Újabb cikkünk a témában:

A 2028-ig szóló kormányzati buszstratégia elsősorban az alternatív vagy elektromos hajtású járművek beszerzését támogatja. Erről a Magyar Közlönyben jelent meg kormányhatározat.

A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a kormány az új buszstratégiai koncepciójának végrehajtásával az innovációért és technológiáért felelős minisztert bízza meg. A Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság bevonásával neki kell gondoskodnia a közösségi közlekedésben a 2020–2028 közötti időszakban az autóbusz-állomány cseréjéhez szükséges irányok kidolgozásáról annak érdekében, hogy ezzel is ösztönözze a hazai buszgyártást, csökkentse az üzemeltetett buszok átlagéletkorát, a buszos közlekedés károsanyag-kibocsátási értékeit és fenntartási költségeit, és javítsa az utazási szolgáltatások minőségét.

A koncepció kidolgozására a határidő 2019. december 31.

Feladatot kap a stratégia megvalósításában a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter is, ki kell dolgoznia az összevont Volán közlekedési társaságokra vonatkozó új közszolgáltatási pályázati csomagokhoz illeszkedő buszbeszerzési akciótervet és a helyközi közlekedésben részt vevő busztípusok típusspecifikációját. Az elképzeléseket a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság elé kell terjesztenie a pályázati csomagok megjelenését követő három hónapon belül.

A koncepció részeként az innovációért és technológiáért felelős miniszternek ki kell alakítania a közvetlen vagy közvetett állami szereplők által használt speciális felhasználású autóbuszokra irányuló kereslet, kínálat és fejlesztési igények keretrendszerét azonnali határidővel.

Javaslatot kell készítenie emellett

a kormánynak a helyi közösségi közlekedés állami finanszírozásának modelljére; ennek határideje 2020. március 31.

A kormányhatározat szerint ösztönözni kell, hogy a helyi személyszállítási közszolgáltatási feladatokat ellátó autóbuszok piaca tiszta és energiahatékony legyen. Az állam 2022-ig támogatja az alacsony energiafogyasztású, azalacsony szén-dioxid- és szennyezőanyag-kibocsátású EURO-6 normával rendelkező, vagy alternatív – elektromos vagy sűrített földgáz – meghajtású autóbuszok, 2022-től pedig kizárólag az elektromos meghajtású autóbuszok beszerzését és továbbfejlesztését.

Az innovációért és technológiáért felelős miniszternek konzorcium létrehozásával gondoskodnia kell egy olyan elektromos meghajtású autóbusz-beszerzést ösztönző mintaprojekt megvalósításáról, melynek keretében 2020. december 31-ig legfeljebb 800 millió forintos állami forrás igénybevételével régiónként legalább egy, településen legalább három hónapos, demonstrációs célú használat céljából megjelenjenek elektromos meghajtású buszok. Emellett pedig 2020. december 31-ig szintén legfeljebb 800 millió forintos állami forrás biztosításával a megyei jogú városoknak lehetővé válik a közösségi közlekedésben a jelenlegi buszállomány részleges cseréje és új, elektromos meghajtású autóbuszok beszerzése.

Nyitókép: MTI/Komka Péter

Kapcsolódó hang

Új buszstratégia
 


A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018