Infostart.hu
eur:
387.88
usd:
331.14
bux:
0
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: Volkswagen

Itt a Volkswagen csodaautója és az új emblémája

A Frankfurti Autószalon előtt mutatta be az új elektromos autóját a Volkswagen. Az ID.3 a nevét onnan kapta, hogy a Volkswagen Bogár és a VW Golf után az ID.3 is korszakalkotó modell lesz a Volkswagen szerint.

Hivatalosan is bemutatta az ID.3 típust a Volkswagen, amely azt reméli, forradalmasítja az autózást, és megszabadítja a VW-t a dízelbotrány bélyegétől.

Az ID.3 a Volkswagen új, elektromos platformjára, az MEB-re épül, az autó hossza nagyjából a Golfénak megfelelő, 4,26 méter, viszont a cég ígérete szerint jóval tágasabb a Golfnál, ez igaz is lehet, mivel az ID.3 tengelytávja 15 centiméterrel hosszabb, mint a Golfé. Három különböző méretű akkumulátorral rendelhető, a legkisebb, 45 kWh-s akkumulátorral 330, a közepes, 58 kWh-s akkumulátorral 420, a legnagyobb, 77 kWh-s akkumulátorral pedig 550 kilométer a WLTP szerinti hatótáv.

A bevezető széria háromféle felszereltségben kapható, ezenkívül csak a külső és belső színt választhatják ki a vevők - írja a Vezess. A legolcsóbb modell német alapára 30 ezer euró, vagyis kevesebb, mint 10 millió forint, az először rendelhető, 58 kWh-s akkumulátorral szerelt First Edition induló ára pedig 40 ezer euró, vagyis 13,2 millió forint körül alakul. Ez az autó a hátsó tengelyén elhelyezett, 150 kW teljesítményű, 310 Nm-es villanymotorral 160 km/órás sebességre képes.

A limitált széria alapfelszerelésként kínálja a navigációs rendszert, a digitális rádiót, az ülés- és kormányfűtést, valamint a 18 colos könnyűfém keréktárcsákat. Létezik egy ID.3 1st Plus kivitel, ami tolatókamerát, adaptív tempomatot és kulcs nélküli indítást is kap, dupla USB-töltő és hangulatvilágítás mellett. A csúcskivitel kiterjesztett valóságú head-up kijelzőt, panoráma napfénytetőt, Beats audiorendszert és 20 colos kerekeket kínál.

Frankfurtban mutatta be a megújulás jegyében az új arculatát a Volkswagen, ennek részeként jelentősen leegyszerűsítették a cég logóját is.

Címlapról ajánljuk
Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben
Helyszíni tudósítás

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.

Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

A HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont kutatója szerint érdemes alternatív karácsonyfa-megoldásokban is gondolkodni, de ha valaki élő fenyőt vásárol, akkor lehetőség szerint Magyarországon termesztett, ne túl nagyméretű fenyőt válasszon, amit az ünnepek után komposztálhat. Aszalós Réka az InfoRádióban elmondta: a műfenyők nagyrészt PVC-ből készülnek, ami nem lebomló műanyag, így egy idő után a műfenyő olyan hulladék lesz, ami szennyezi a környezetet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×