Hivatalosan is bemutatta az ID.3 típust a Volkswagen, amely azt reméli, forradalmasítja az autózást, és megszabadítja a VW-t a dízelbotrány bélyegétől.
Az ID.3 a Volkswagen új, elektromos platformjára, az MEB-re épül, az autó hossza nagyjából a Golfénak megfelelő, 4,26 méter, viszont a cég ígérete szerint jóval tágasabb a Golfnál, ez igaz is lehet, mivel az ID.3 tengelytávja 15 centiméterrel hosszabb, mint a Golfé. Három különböző méretű akkumulátorral rendelhető, a legkisebb, 45 kWh-s akkumulátorral 330, a közepes, 58 kWh-s akkumulátorral 420, a legnagyobb, 77 kWh-s akkumulátorral pedig 550 kilométer a WLTP szerinti hatótáv.
A bevezető széria háromféle felszereltségben kapható, ezenkívül csak a külső és belső színt választhatják ki a vevők - írja a Vezess. A legolcsóbb modell német alapára 30 ezer euró, vagyis kevesebb, mint 10 millió forint, az először rendelhető, 58 kWh-s akkumulátorral szerelt First Edition induló ára pedig 40 ezer euró, vagyis 13,2 millió forint körül alakul. Ez az autó a hátsó tengelyén elhelyezett, 150 kW teljesítményű, 310 Nm-es villanymotorral 160 km/órás sebességre képes.
A limitált széria alapfelszerelésként kínálja a navigációs rendszert, a digitális rádiót, az ülés- és kormányfűtést, valamint a 18 colos könnyűfém keréktárcsákat. Létezik egy ID.3 1st Plus kivitel, ami tolatókamerát, adaptív tempomatot és kulcs nélküli indítást is kap, dupla USB-töltő és hangulatvilágítás mellett. A csúcskivitel kiterjesztett valóságú head-up kijelzőt, panoráma napfénytetőt, Beats audiorendszert és 20 colos kerekeket kínál.
Frankfurtban mutatta be a megújulás jegyében az új arculatát a Volkswagen, ennek részeként jelentősen leegyszerűsítették a cég logóját is.