A 737 MAX-okkal kapcsolatban a gyártó azt közölte, hogy az elmúlt időszakban 135 tesztrepülést hajtottak végre, befejezték a típus repülésirányító szoftverének módosítását, most a hatóságok jóváhagyására várnak.
Az etióp légitársaság ET 302-es járatának március 10-i lezuhanása a Boeing 737 MAX típus második katasztrófája volt fél éven belül. Tavaly októberben az indonéziai Lion Air légitársaság JT 610-es járatán közlekedő gép csapódott a tengerbe, 14 perccel a felszállást követően, 189 ember halálát okozva.
Az etióp gép katasztrófája után földre parancsolták a géptípust. A gondot a gép egyik szoftvere, az átesésvédelmi rendszer okozhatta, az volt a kérdés, hogy az átesésgátló (MCAS) miért kapcsolódott be újra, miután a pilóták a gép orrának előre dőlése miatt a vészhelyzeti eljárásnak megfelelően kikapcsolták.
Az ügy miatt a Boeing módosítani fogja az év elején készített, a teljes éves eredményre vonatkozó várakozásait, mivel azokat még a 737 MAX-ok földre parancsolása előtt készítették. A január 30-án kiadott, 2019-re vonatkozó előrejelzésében a Boeing 109,5-111,5 milliárd dollár közötti árbevétellel és 21,90-22,10 dollár közötti egy részvényre eső adózott eredménnyel számolt.
A 2019 első negyedévi üzleti eredmények azt mutatják, hogy a társaság bevételei 2 százalékkal 22,9 milliárd dollárra, az üzemi eredmény 21 százalékkal 1,9 milliárd dollárra, az adózott eredmény pedig 13 százalékkal 2,1 milliárd dollárra csökkent.