eur:
411.21
usd:
392.84
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Bangkok, 2018. március 27.Látogatók a 39. Bangkoki Autószalonon 2018. március 27-én, egy nappal az április 8-ig tartó rendezvény megnyitója előtt. (MTI/EPA/Narong Szangnak)
Nyitókép: MTI/EPA/Narong Szangnak

Itt vannak a magyarok kedvenc autói - a teljes lista

Több mint 20 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon az év első két hónapjában. A Pénzcentrum megnézte, melyik kategóriában milyen modellek fogytak a legjobban.

2019 első két hónapjában több mint 2 ezerrel új kocsi állt forgalomba Magyarországon, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Ha pedig 2017-hez viszonyítunk, akkor már több mint hatezer a különbség - derült ki a Datahouse adataiból, amelyeket a Pénzcentrum közöl. Januárban 9713, míg februárban 11 227 új gépjármű állt forgalomba hazánkban.

2017-hez képest valósággal berobbant a Suzuki, több mint dupla annyi autót adtak el 2019 január-februárban, mint két éve. Hasonló növekedést talán csak a Hyundai ért el, de ők jóval kisebb volumenben. Rengeteggel lemaradva a Suzukitól, a második helyen a Ford áll az idei eladások tekintetében, a harmadik pedig a Skoda.

A statisztikákat vezető cég 10 kategóriába sorolta a forgalomba állított új kocsikat, illetve márkák szerint is csoportosította az eladott modelleket. Kiderült, hogy a magyarok kedvenc kategóriája az SUV, azaz a városi terepjáró, ebből kelt el a legtöbb. Ezt követi az alsó-középkategória, majd pedig a kisautó.

Városi terepjáróknál

A SUV-kategória, azaz a városi terepjárók részedése 2019 első két hónapjában 37,38 százalékos volt a piacból, a tavalyi év hasonló időszakában ez csupán 35,5 volt.

  1. Suzuki Vitara - 1474 darab
  2. Dacia Duster - 491
  3. Ford Kuga - 401
  4. Nissan Qashqai - 284
  5. Toyota C-HR - 261
  6. Kia Sportage - 258
  7. Opel Mokka X - 239
  8. Jeep Renegade - 237
  9. Renault Captur - 216
  10. Ford Ecosport - 196

Alsó-középkategória

A második legtöbbet az úgynevezett alsó-középkategóriás kocsikból adták el: 28,02 százaléka képviselte a kategóriát. Ebben a szegmensben két modell tarolt.

  1. Suzuki Sx4 S-Cross - 1269
  2. Skoda Octavia - 1021
  3. Ford Focus - 461
  4. Opel Astra K - 451
  5. Kia Ceed - 382
  6. Skoda Rapid - 261
  7. Hyundai I30 - 259
  8. Volkswagen Golf - 249
  9. Opel Astra J - 211
  10. Toyota Corolla - 150

Kisautók

A kisautók piaca bővült a tavalyi év első két hónapjához képest, majdnem egy százalékot.

  1. Renault Clio - 343
  2. Volkswagen Polo - 337
  3. Opel Corsa - 325
  4. Suzuki Swift - 321
  5. Toyota Yaris - 224
  6. Dacia Sandero - 223
  7. Dacia Logan - 190
  8. Skoda Fabia - 170
  9. Suzuki Baleno - 146
  10. Ford Fiesta - 106

Felső-középkategória

A részesedése 7,24 százalékról 5,25-re olvadt, a top10-be csak két nem német kötődésű modell jutott be.

  1. Volkswagen Passat - 204
  2. Ford Mondeo - 198
  3. Skoda Superb - 169
  4. Mazda Mazda6 - 122
  5. Opel Insignia - 100
  6. Mercedes C-class - 67
  7. Volkswagen Arteon - 53
  8. Volvo V60 - 36
  9. Audi A4 Avant - 34
  10. Audi A4 Limousine - 30

Többfunkciós autók

Egyelőre még nincs olyan nagy piaca hazánkban a Multi-purpose vehicle (MPV), azaz a többfunkciós autókategóriának, csupán 5,25 százalékos a részesedés, de véghetően ez nyártól változni fog, hiszen ide tartozik számos olyan modell, amelyek rendelhetőek 7 üléses kivitelben, és így kérhető lesz rájuk a 2,5 milliós állami támogatás is.

  1. Volkswagen Golf Sportsvan - 137
  2. Ford C-Max - 124
  3. Dacia Lodgy - 118
  4. Kia Venga - 98
  5. Ford S-Max - 69
  6. Dacia Dokker - 66
  7. Citroen C4 Spacetourer - 52
  8. Opel Zafira Tourer - 39
  9. Peugeot 5008 - 37
  10. Volkswagen Caddy Kombi - 33

Minik

A legkisebb kategória növelni tudta piaci részesedését 2,25 százalékról 3,64-re, és az eladásokat toronymagasan a Fiat 500-as vezeti.

  1. Fiat 500 - 504
  2. Volkswagen Up! - 94
  3. Toyota Aygo - 78
  4. Kia Picanto - 41
  5. Hyundai I10 - 17
  6. Fiat Panda - 15
  7. Opel Adam - 4
  8. Smart Fortwo Coupe - 4
  9. Suzuki Celerio - 2
  10. Renault Twingo - 2

Felsőkategória

A top3-ba a három nagy német gyártó fért be.

  1. BMW 5 Limousine - 87
  2. Mercedes E-class - 54
  3. Audi A6 Limousine - 45
  4. Lexus Es300h - 25
  5. Audi A6 Avant - 19
  6. BMW 5 Touring - 18
  7. Volvo V90 - 15
  8. Mercedes E-class T-modell - 13
  9. Volvo S90 - 12
  10. Mercedes E-Class AMG - 11

Sportkocsik

  1. Ford Mustang - 33
  2. Mercedes Cls-class - 16
  3. Fiat 124 Spider - 12
  4. Mercedes AMG Gt - 11
  5. Mazda Mx-5 - 8
  6. BMW 2 M2 Coupe - 7
  7. BMW 5 M5 Coupe - 7
  8. BMW 8 - 7
  9. BMW 4 M4 Coupe/cabrio - 4
  10. Mercedes CLS-class AMG - 4

Luxuskategória

  1. Mercedes S-class Coupe/cabriolet - 10
  2. BMW 7 Limousine - 9
  3. Mercedes S-class - 9
  4. Audi A8 - 3
  5. Lexus Ls500h - 2
  6. Mercedes S-class Coupe/cabriolet AMG - 2
  7. Porsche Panamera - 1
  8. Bentley Continental - 1
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×