eur:
404.9
usd:
368.68
bux:
0
2025. április 10. csütörtök Zsolt
Wolfsburg, 2017. március 14.Teherlifttel emelnek be személygépkocsikat a Volkswagen német járműgyártó szomszédságában lévő Autóváros egyik raktártornyába az alsó-szászországi Wolfsburgban 2017. március 14-én. A Volkswagen konszern értékesítési árbevétele 2016-ban két százalékkal 217,3 milliárd euróra emelkedett és 5,1 milliárd euró nyereséget ért el az előző évi 1,6 milliárdos veszteség után. A Volkswagen az elmúlt évben a Toyotát megelőzve 10,39 millió autó eladásával a világranglista élére került. (MTI/EPA/Carsten Koall)
Nyitókép: MTI/EPA/Carsten Koall

Hasít az európai autópiac

A francia és a spanyol piac felfutásának köszönhetően éves összevetésben 5,2 százalékkal nőtt a forgalomba állított új kocsik száma az Európai Unióban.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában több mint 1,56 millió autót helyeztek forgalomba júniusban, 5,2 százalékkal többet, mint 1 évvel korábban. Májusban mindössze 0,8 százalékos volt a növekedés.

A legnagyobb piacok közül Franciaországban 9,2 százalékkal, Spanyolországban 8 százalékkal, Németországban 4,2 százalékkal nőtt, míg Olaszországban 7,3 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 3,5 százalékkal esett vissza az új autók száma.

Az idei első fél évben 2,9 százalékkal, több mint 8 millió 449 ezerre emelkedett az utakra került új autók száma a 28 uniós országban.

Az öt nagy piac közül Spanyolországban 10,1, Franciaországban 4,7, Németországban pedig 2,9 százalékkal nőtt, míg Nagy-Britanniában 6,3, Olaszországban pedig 1,4 százalékkal csökkent az átadott új autók száma.

A kereslet bővülésének főleg a Volkswagen német autógyártó konszern volt a haszonélvezője.

Piaci részesedés szerint a német Volkswagen-csoport, a legnagyobb európai gyártó 8 százalékkal, a PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 65,1 százalékkal, a francia Renault pedig 5 százalékkal tudta növelni eladásait január-júniusban.

A PSA esetében a kiugróan magas arányt az Opel/Vauxhall tavaly augusztusi átvétele magyarázza.

A Renault után következő Fiat-Chrysler 2,2 százalékkal, a Ford 4,1 százalékkal, a BMW 0,3 százalékkal, a Daimler pedig 1,7 százalékkal kevesebb, míg a Toyota 6,6 százalékkal, a Hyundai pedig 7,8 százalékkal több új autót adott át tulajdonosának az első félévben.

Júniusban a Volkswagen-csoport 13,3 százalékos, a PSA 65,8 százalékos, a Renault 4,7 százalékos, a Toyota 13,7 százalékos, a Hyundai pedig 6 százalékos emelkedést, míg az az FCA-csoport 2,6 százalékos, a Ford 8,6 százalékos, a Daimler 5,2 százalékos a Toyota pedig 4,2 százalékos csökkenést könyvelhetett el.

Címlapról ajánljuk
Palkovics László: szintetikus adatok és dupla MI – a jövő már elkezdődött

Palkovics László: szintetikus adatok és dupla MI – a jövő már elkezdődött

Ha megkérdezzük az embereket, hogy ők mit is gondolnak erről, inkább félnek tőle. Azt javaslom mindenkinek, hogy legyünk ettől nagyon boldogok – mondta a mesterséges intelligenciáról Palkovics László kormánybiztos. Beszélt a jogi szabályozásról, a szükséges szuperkomputerekről, valamint arról is, hogyan lehet felhasználni az utóbbi években robbanásszerűen fejlődő digitális technikát az egészségügyben vagy az oktatásban.

Így lehet Magyarország a Trump-vámpolitika relatív nyertese

Területenként más-más célja van Donald Trump vámpolitikájának – vélekedett az InfoRádió GeoTrendek című magazinműsorában Horváth Sebestyén, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője. Az amerikai elnök szerinte egyszerre kezd kereskedelmi háborúba, csökkenti külkereskedelmi deficitét és kerül zsarolási pozícióba. Arról is beszélt, hol keresi a kiskaput Magyarország, amely veszteségminimalizálásra törekedhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.10. csütörtök, 18:00
Nyeste Orsolya az Erste vezető elemzője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×