eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Wolfsburg, 2017. március 14.Teherlifttel emelnek be személygépkocsikat a Volkswagen német járműgyártó szomszédságában lévő Autóváros egyik raktártornyába az alsó-szászországi Wolfsburgban 2017. március 14-én. A Volkswagen konszern értékesítési árbevétele 2016-ban két százalékkal 217,3 milliárd euróra emelkedett és 5,1 milliárd euró nyereséget ért el az előző évi 1,6 milliárdos veszteség után. A Volkswagen az elmúlt évben a Toyotát megelőzve 10,39 millió autó eladásával a világranglista élére került. (MTI/EPA/Carsten Koall)
Nyitókép: MTI/EPA/Carsten Koall

Hasít az európai autópiac

A francia és a spanyol piac felfutásának köszönhetően éves összevetésben 5,2 százalékkal nőtt a forgalomba állított új kocsik száma az Európai Unióban.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában több mint 1,56 millió autót helyeztek forgalomba júniusban, 5,2 százalékkal többet, mint 1 évvel korábban. Májusban mindössze 0,8 százalékos volt a növekedés.

A legnagyobb piacok közül Franciaországban 9,2 százalékkal, Spanyolországban 8 százalékkal, Németországban 4,2 százalékkal nőtt, míg Olaszországban 7,3 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 3,5 százalékkal esett vissza az új autók száma.

Az idei első fél évben 2,9 százalékkal, több mint 8 millió 449 ezerre emelkedett az utakra került új autók száma a 28 uniós országban.

Az öt nagy piac közül Spanyolországban 10,1, Franciaországban 4,7, Németországban pedig 2,9 százalékkal nőtt, míg Nagy-Britanniában 6,3, Olaszországban pedig 1,4 százalékkal csökkent az átadott új autók száma.

A kereslet bővülésének főleg a Volkswagen német autógyártó konszern volt a haszonélvezője.

Piaci részesedés szerint a német Volkswagen-csoport, a legnagyobb európai gyártó 8 százalékkal, a PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 65,1 százalékkal, a francia Renault pedig 5 százalékkal tudta növelni eladásait január-júniusban.

A PSA esetében a kiugróan magas arányt az Opel/Vauxhall tavaly augusztusi átvétele magyarázza.

A Renault után következő Fiat-Chrysler 2,2 százalékkal, a Ford 4,1 százalékkal, a BMW 0,3 százalékkal, a Daimler pedig 1,7 százalékkal kevesebb, míg a Toyota 6,6 százalékkal, a Hyundai pedig 7,8 százalékkal több új autót adott át tulajdonosának az első félévben.

Júniusban a Volkswagen-csoport 13,3 százalékos, a PSA 65,8 százalékos, a Renault 4,7 százalékos, a Toyota 13,7 százalékos, a Hyundai pedig 6 százalékos emelkedést, míg az az FCA-csoport 2,6 százalékos, a Ford 8,6 százalékos, a Daimler 5,2 százalékos a Toyota pedig 4,2 százalékos csökkenést könyvelhetett el.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×