eur:
392.88
usd:
366.09
bux:
66129.26
2024. április 25. csütörtök Márk
Wolfsburg, 2016. november 18.Herbert Diess, a Volkswagen-csoport igazgatótanácsának elnöke a német járműipari konszern sajtótájékoztatóján az alsó-szászországi Wolfsburgban 2016. november 18-án. A vállalat vezetősége bejelentette, hogy a Volkswagen költségcsökkentés céljából 30 ezer dolgozójától válik meg 2020-ig, ebből 23 ezret Németországban bocsát el. A Volkswagen a 2015-ben kipattant dízelbotrány miatt jelentős anyagi és erkölcsi kárt szenvedett. (MTI/EPA/Philipp von Ditfurth)
Nyitókép: PHILIPP VON DITFURTH

Kinevezték az új Volkswagen-igazgatót

Új vezérigazgató kinevezéséről és a vállalatvezetés átszervezéséről döntött csütörtökön a német Volkswagen csoport (VW) felügyelőbizottsága.

A járműgyártó társaság közleménye szerint a VW-t a 2015-ben kirobbant dízelbotrány óta irányító Matthias Müllert a csoport névadó márkájának eddigi igazgatója, Herbert Diess váltja a vezérigazgatói tisztségben, azonnali hatállyal.

A napok óta várt bejelentésről a német sajtóban megjelent elemzések szerint Matthias Müllerrel az lehetett a legnagyobb gond, hogy nem volt jó kommunikátor, több interjúban szerencsétlenül fogalmazott. A vállalatnál az a kifogás is hallható vele szemben, hogy a fáradtság jeleit mutatta.

Nagy érdeme, hogy átvezette a dízelbotrány legnehezebb szakaszán a világszerte csaknem 650 ezer embert foglalkoztató társaságot, amely így tavaly már minden korábbinál nagyobb 11,4 milliárd euró (3560 milliárd forint) nyereségre tett szert, és 10,74 millió - az egy évvel korábbinál 4,3 százalékkal több - eladott gyártmánnyal megerősítette pozícióját a világ legnagyobb járműgyártójaként.

A VW közleménye szerint Matthias Müller közös megegyezéssel távozik. A szakember nem csupán története legnagyobb válságában irányította sikeresen a vállalatot, hanem új alapokra helyezte, és a elindította "kulturális átalakulását" - hangsúlyozta a közlemény szerint Hans Dieter Pötsch, a felügyelőbizottság elnöke.

Herbert Diess a BMW-től érkezett a VW-hoz, röviddel a dízelbotrány előtt, így a kipufogógázt tisztító berendezés működtetése körüli csalásokban nem volt szerepe. Az osztrák szakembert az elemzésekben határozott menedzserként írják le. A VW közleményében idézett nyilatkozata szerint legfőbb célja, hogy a VW "felvegye a ritmust" az autóipar mélyreható átalakulásával, és meghatározó szereplő legyen az elektromobilitás, a digitalizáció és az új mobilitási szolgáltatások területén.

A közlemény szerint egy sor további új vezetőt neveznek ki és átalakítják a vállalat irányítását. A különböző márkákat négy csoportba szervezik Volumen, Premium, Super Premium és Truck & Bus néven. Az átszervezés "karcsúsítja" a csoport vezetését, hozzájárul a "szinergiák következetes kihasználásához" és a döntéshozatal gyorsításához - áll a közleményben.

A VW a névadó Volkswagen, az Audi, a Skoda és a Seat típusú személyautók mellett olyan luxusmárkák gyártója, mint a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, illetve a Ducati sportmotorkerékpár. Saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

Címlapról ajánljuk
Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×