eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Új ellenőrzési módszert vezetnek be a magyar autópályákon

Új ellenőrzési módszert vezetnek be a magyar autópályákon

Jelentősen bővült a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. díjbevétele az idén. A bliccelők aránya egészen alacsony, de jövőre új megoldásokkal végképp bezárná a cég a kiskapukat.

A teherautók elektronikus útdíjfizetési rendszerének 2013-as bevezetése óta az e-matrica-bevétellel együtt ez év végéig összesen ezermilliárd forint folyik be ebből a forrásból a központi költségvetésbe – mondta a Világgazdaságnak Börzsei Tibor, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. vezérigazgatója.

Az e-matrica értékesítéséből bruttó 76 milliárd forint bevételt terveztek, ebből eddig 65,1 milliárd forint folyt be, és arra számítanak, hogy ez év végéig 7-8 százalékkal meghaladja majd az egy évvel korábbi összeget, mert egyrészt 5 százalékos forgalomnövekedést tapasztalnak, másrészt díjkötelessé váló új gyorsforgalmi utakon is megindulhatott a forgalom.

A 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművek után fizetendő HU-GO e-útdíjból idén több mint bruttó 212 milliárd forintot várnak, ez csaknem 12 százalékos növekedés 2016-hoz képest. 

A forgalomnö­vekedés minden szakaszon tapasztalható. Az M1-es, M15-ös, illetve az M5-ös sztrádán a legnagyobb a forgalom, de még ezeknél is erősebb az M0-son. Ezen a szakaszon mérik a legtöbb jogosulatlan úthasználatot is. 

Börzsei Tibor elmondta, az e-matricás rendszerben

a magyarok körében alig 0,2 százalék a jogosulatlan úthasználó,

a külföldiek körében pedig másfél százalékra tehető azok aránya, akik fizetés nélkül használják a díjas utakat. Tavaly hatmilliárd forint pótdíjat szabott ki a NÚSZ.

Az ellenőrzési rendszer gyakorlatilag lefedi a teljes díjköteles úthálózatot, de előfordulhat, hogy valaki egy díjköteles szakaszon éppen nem fut bele ellenőrzésbe. Most ezeket a kiskapukat is bezárnák,

a mobil adatgyűjtő autók rövidesen menet közben is képessé válnak a kontrollra.

A díjköteles úthálózaton 110 fix ellenőrzőpont van, és rövidesen további 14-et állítanak üzembe, a kijelölt mobil ellenőrzési pontok száma 624-ről hamarosan csaknem hétszázra bővül. Ez azt jelenti, hogy nyolc és fél kilométerenként végeznek díjellenőrzést a nap 24 órájában.

Címlapról ajánljuk
Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

A világbajnok BMX freestyle-os néhány évre abbahagyta a versenyzést, de amikor a sportága bekerült az olimpiai programba, hamar visszatért. A népszerű influenszer az InfoRádióban elmondta: a BMX freestyle-ban nem lehet előre jósolni vagy esélyeket latolgatni, sok tényezőtől, körülménytől függ, hogy sikerül egy-egy verseny, de a kvótaszerzés lesz a célja a júniusi, budapesti olimpiai selejtezőn.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×