Egyre több vezetői funkciót vesz át a gépjármű a sofőrtől – emelte ki a Bosch főosztályvezetője.
„Szerencsére egyre elterjedtebb például a vészfékező üzemmód, amelyek radar, illetve videó alapján ismerik fel a veszélyes helyzetet. A második lépésben a rendszer értékeli, valóban olyan-e a szituáció, amelyben be kell avatkozni. Előkészíti a fékeket, és ha szükség van rá, az akadály előtt megállítja a járművet.”
Szőke Zoltán hozzátette, ilyen módon nemcsak statikus, hanem dinamikus, mozgó tárgyak: állatok, de akár emberek felismerése is lehetséges. Az ultrahang- és kameraalapú rendszerek célja pedig a parkolás okozta stressz csökkentése.
„Okostelefonnal, vagy a kulcsba, távvezérlőbe épített elektronikus érzékelő segítségével a vezető folyamatosan felügyeli a parkolást, akár az autón kívülről. A következő évtized első felében már magas automatizáltságú rendszerek a piacon is elérhetőek lesznek.”
Az ilyen rendszerek fejlesztése komplex folyamat és akár több évig is tarthat, ugyanakkor látszik, hogy ez felgyorsult, az ilyen funkciók hamar elérhetőek lesznek – tette hozzá a Bosch főosztályvezetője.