Az idősebbek aktívabbak
Az X generáció tagjai, tehát az 1966 és 1981 között születettek 20 százalékkal vásároltak többször online, mint az Y generáció, vagyis az 1982 és 2001 között születettek - állapította meg a világ 51 országa több mint 18 ezer fogyasztójának online vásárlási preferenciáit összegezve legújabb felmérésben a KPMG.
A felmérés eredményei szerint a megkérdezett fogyasztók évente átlagosan 17 alkalommal (havonta 1,25 alkalommal) vásároltak online. Az X generáció tagjai ennél valamivel több, éves szinten 19 tranzakciót hajtottak végre, és az elmúlt 12 hónapban többször vásároltak, mint bármelyik másik csoport.
Müller Zsolt, a KPMG kiskereskedelmi iparági szakértője ennek kapcsán elmondta: az, hogy milyen életfázisban tart valaki, éppúgy hatással van fogyasztási szokásaira, mint az, hogy mennyit keres.
Az X generáció tagjai közül valószínűleg többen futottak már be jó karriert, építenek házat és alapítanak családot, így többet is vásárolnak, mint az Y generáció - mutatott rá.
Azt is jelezte:
miközben a babyboomerekről azt feltételezik, hogy jobban kedvelik a hagyományos vásárlási formákat, kiderült, semmivel sem vásárolnak ritkábban online,
mint a fiatalabb Y generáció, sőt, többet költenek a fiatalabbaknál.
Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a magyar babyboomer generáció kevésbé aktív online, mint például a németek.
Mindenesetre
Magyarországon a teljes lakosság 39 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben legalább egyszer online,
és az arány folyamatosan növekszik.
Bolt helyett online
„A mai fogyasztók már nem járnak vásárolni, hanem mindig és mindenhol vásárolnak - mutatott rá Müller Zsolt.
Az iparági szakértő elmagyarázta, hogy az online piactéren
a verseny már nem a helyi boltok nyitvatartási idejére korlátozódik.
A fogyasztók könnyen vásárolhatnak a világ bármely pontján található forgalmazótól vagy gyártótól – vagy olyanoktól, amelyeknek fizikailag létező egységük nincs is.
„A növekvő verseny és a magasabb fogyasztói elvárások miatt az áruházaknak át kell gondolniuk, hogy milyen online stratégiát követnek - mutatott rá a szakértő.
A felmérés eredményei szerint egyébként a fogyasztók leginkább azért szeretnek online vásárolni, mert
kényelmes, a nap bármely órájában és a hét bármely napján megtehetik.
Fontos, hogy lehetőség van az árak összehasonlítására, és arra is, hogy alkalmasint egy jobb ajánlatot találjanak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!