eur:
390.92
usd:
366.79
bux:
68142.02
2024. május 1. szerda Fülöp, Jakab

Ismét élen a BMW

Tavaly is a BMW értékesítette a legtöbb luxus kategóriás autót világszerte, ezzel 2005 óta, sorban tizenegyedik éve vezeti az eladásokat az Audi és a Mercedes előtt.

A hétfőn publikált 2015-ös adatokból kiderült: az X5-öshöz hasonló városi terepjárók húzták a müncheni autógyártó eladásait, amely így 1,91 millió járművet értékesített, 5,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Mini márkával együtt 6,1 százalékos volt a növekedés, az összesített eladások pedig elérték a 2,25 milliót.

Ian Robertson, a konszern értékesítésért felelős igazgatótanácsi tagja szerint idén az egyik legnagyobb kihívás a lassuló kínai eladások lesznek, a szakember "alacsonyabb egyszámjegyű" növekedést vár Kínában 2016-ban.

Hozzátette azt is, hogy a német kormány környezetvédelmi szabályozása várhatóan lendületet ad az elektromos és hibrid autók eladásának. A BMW tavaly 25 ezer i3-mas elektromos meghajtású autót értékesített.

A Mercedes-Benz eladásai tavaly 13,4 százalékkal, 1,87 millió járműre nőttek, míg az Audi 1,8 millió, a 2014-esnél 3,6 százalékkal több luxusautót értékesített.

A tavaly ősszel kirobbant dízelbotrány negatívan érintette az Audi, a Volkswagen prémium kategóriás márkája eladásait.

A Mercedes-Benz és anyavállalata, a Daimler viszont jelentős bevételt könyvelhetett el az új, C-kategóriás limuzinok értékesítéséből, amely tavaly 40,1 százalékkal, több mint 443 ezer darabra nőtt. Szakértők szerint az új E-kategória bevezetése új lendületet ad a márkának idén.

2014-ben a BMW 1,81 millió, az Audi 1,74 millió, a Mercedes-Benz pedig 1,65 millió luxuskategóriás autót értékesített világszerte.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×