Az Addiction című szakfolyóiratban közzétett tanulmányhoz Brit Kolumbiában gyűjtöttek az 1989 és 2010 közötti időszakra vonatkozó adatokat.
Ebben a kanadai tartományban a kormány minimális árat szab meg az alkoholtartalmú italokra, és rögzíti az eladási adatokat is, a kutatók ezért döntöttek úgy, hogy alkalmas az ár és a fogyasztók italozási szokása közti összefüggés vizsgálatára.
Az eredmények azt mutatták, hogy a szeszesitalok minimális árának minden 10 százalékos emelését követően átlagosan 3-4 százalékkal esett vissza az alkoholfogyasztás. A legkisebb visszaesés a sörfogyasztásban mutatkozott, mindössze 1,5 százalék, a legnagyobb az alkoholtartalmú üdítőknél, 13,9 százalék. A csökkenést tekintve a középmezőnybe kerültek a röviditalok (6,8 százalék) és a bor (8,9 százalék).
Egészségügyi szakértők úgy vélik, a minimális ár meghatározása fontos eszköz lehet az alkoholfogyasztás csökkentésére; a brit kormány nemrégiben jelentette be erre vonatkozó szándékát.
Magyar érettségi - ezek a feladatok állították kihívás elé a diákokat