eur:
388.81
usd:
360.72
bux:
68882.55
2024. május 7. kedd Gizella

Az Alstom tájékoztatta a fővárosi Fideszt a cég álláspontjáról

Az Alstom magyarországi képviselete nevében csütörtökön Deák László vezérigazgató személyesen is tájékoztatta a fővárosi Fideszt a cég álláspontjáról.

György István, a párt fővárosi frakciójának vezetőhelyettese az MTI megkeresésére elmondta, hogy érdemi tárgyalásokba nem bocsátkoztak, és túl sok új információt nem kaptak a francia gyártó magyarországi képviseletétől.

A helyzet tiszta, a közgyűlés döntésének értelmében a BKV vezérigazgatójának fel kell bontania a szerződést az Alstommal, mivel a határidőig nem szerezték meg a Budapestre szánt szerelvények végleges típusengedélyét - mondta a fideszes politikus, hozzátéve: Kocsis István BKV-vezérigazgató döntése lesz, hogy felbontja-e a szerződést, jogi szempontból a felelősség őt terheli.

Elmondta azt is, nem akarják, hogy olybá tűnjön, a Fidesznek érdeke fűződik a szerződés felbontásához. Azt akarjuk, hogy a főváros tegyen meg minden jogi lépést - hangsúlyozta.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) múlt pénteken közölte, hogy nem adta meg a 2-es vonal szerelvényeire a végleges típusengedélyt, a többi között a fékrendszer problémái miatt. Később kiderült, nemcsak a fékekkel, hanem a járművet irányító szoftverrel is több probléma volt.

Az Alstom jelenleg is vizsgálja, hogy fellebbez-e a döntés ellen. Közlésük szerint tisztában voltak azzal, hogy a szerelvények fékrendszere nem felel meg a magyar szabályoknak, ezért kértek derogációt - mentességet - a hatóságtól, ezt a kérést azonban az NKH elutasította. Ennek egyik oka az volt, hogy az Alstom nem tudott referenciát bemutatni a budapesti szerelvények fékrendszerére, mivel - sajtóértesülések szerint - ilyen berendezést még egyik szerelvényükön sem alkalmaztak.

A Fővárosi Önkormányzat összehívta az illetékes bizottságokat, a BKV pedig vizsgálja, milyen következményei lennének a szerződés felbontásának.

Demszky Gábor főpolgármester hétfői közlése szerint az Alstomnak és a BKV-nak a szerződés értelmében még fél évig együtt kell dolgoznia azért, hogy a gyártó megszerezze a végleges típusengedélyt a 2-es metró szerelvényeire. A 4-es metróvonalra szánt ugyanilyen, de automata járművek típusengedély-kérelmét csak azok után nyújthatná be az Alstom, hogy a 2-es vonal szerelvényei ezt már megkapták.

Címlapról ajánljuk
Horváth Péter a matematikaérettségiről: nagyon korrekt volt a feladatsor

Horváth Péter a matematikaérettségiről: nagyon korrekt volt a feladatsor

A korábbi évekhez képest könnyebbnek mondható az idei matematikaérettségi – vélekedett az InfoRádióban Horváth Péter matematikatanár, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke. Saját tanítványain is azt látta, hogy a felkészült diákokat nem érhette komolyabb meglepetés.

Nézőpont: a Tisza előzi a DK-t, a Momentum a tavasz nagy vesztese

A Nézőpont Intézet közvélemény-kutatásának eredményei szerint egy hónappal az európai parlamenti választás előtt a Fidesz–KDNP listája vezet 48 százalékkal, Magyar Péter pártja, a Tisza Párt a második 21 százalékkal, a DK–MSZP–Párbeszéd koalíció áll a harmadik helyen 12 százalékkal. Őket követi a Magyar Kétfarkú Kutya Párt 7 százalékkal, a Mi Hazánk pedig 5 százalékon van, a tavasz vesztese a Momentum lehet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.07. kedd, 18:00
Kis-Benedek József
biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár, az MTA doktora
Mesterségesen megdrágított húsok és tejtermékek – leleplezték a Világbank tervét

Mesterségesen megdrágított húsok és tejtermékek – leleplezték a Világbank tervét

Egy új dokumentumban a Világbank azt javasolja, hogy a gazdag országok a CO2-gazdag termékek, például a vörös húsok és a tejtermékek támogatására fordított milliárdokat a jövőben olyan éghajlatbarát termékekre költsék el, mint a baromfitenyésztők, a gyümölcs- és a zöldségtermesztők segítése. Az ajánlás egyike a bank számos javaslatának, amelyekkel a mezőgazdasági és élelmiszeripari ágazatból származó, az éghajlatot károsító szennyezés csökkentésére törekszik, mivel ezek a szektorok felelősek az üvegházhatású gázok globális kibocsátásának közel egyharmadáért.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×