A Pénzcentrum összeállításából kiderül: az egyik típusba tartoznak az alacsony jövedelmű, általában állami segítségre szoruló családok. A másik csoportban viszont nagy mennyiségű áramot fogyasztó ügyfeleket találunk. Utóbbiak esetében a nagy energiafelhasználású berendezéseket tartalmazó luxus-lakóingatlanok tulajdonosai érintettek, de a kisvállalkozások is gyakran lopnak áramot.
Az E.On 220 fős ellenőrcsapata folyamatosan járja az ellenőrzendő mérőhelyeket. A társaság vizsgálja a fogyasztói profil és a tényleges fogyasztás közötti eltéréseket, valamint a fogyasztói szokások változását is. Például egy nagy energiaigényű termelőegység szokatlanul alacsony fogyasztása gyanúsnak számít, de a nagymértékű csökkenés vagy ingadozás is gyanús lehet.
Ezen túlmenően jelentős szerepet kapnak az üzemzavar-elhárítások vagy az éves mérőóra-leolvasások alkalmával és rutinmunkák közben meglepetésszerűen napvilágra kerülő szabálytalanságok kivizsgálása is. A vizsgálatok 80 százalékában különböző szabálytalanságokat tapasztalnak a cég munkatársai.
A konkrét esetek jellemzően két alapvető kategóriába tartoznak: nem szerződés szerinti vételezés, illetve szerződés nélküli vételezés. Szerződésszegésnek minősül többek között a plomba megbontása, hiszen ebben az esetben feltételezhető, hogy a mérőberendezést befolyásolták.
Amennyiben az E.On szakemberei ezt állapítják meg, az érvényes rendszerhasználati szerződés alapján meghatározott összegű kötbér megfizetésére kötelezik a fogyasztót. Hasonló szankciót eredményez az is, ha a fogyasztó a szolgáltató hozzájárulása nélkül hajt végre teljesítménybővítést a rendszeren, elkerülve az előzetes igénybejelentési kötelezettséget, valamint a hálózatfejlesztési hozzájárulás megfizetését.