eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia

Sajnáljuk-e az állás nélkül maradt bankárokat?

A nemzetközi pénzpiaci válság következtében bankárok sokasága került az utcára. Vajon talpra esnek és azonnal találnak maguknak munkát, vagy hatalmas fordulatot vesz az életük és kénytelenek végleg lemondani mindarról a luxusról, amiben eddig részük volt?

Számos bankár veszítette el az állását az elmúlt hetekben, hónapokban. Mivel jelenleg sehol nincs szükség hitelközvetítőkre, sokuk nem is számíthat arra, hogy a közeljövőben elhelyezkedik.

Ennek ellenére sokan vannak, akik mostanában nem nézik túl jó szemmel a befektetési bankárokat, az általános vélekedés ugyanis az, hogy ők okolhatók a már világméreteket öltött pénzügyi válság miatt, amely már a reálgazdaságban is érezteti hatását.

Egyes szélsőséges vélemények szerint a bankárok túlzott kockázatvállalása okozta a problémát, amelynek következményeit azonban az egész világnak viselnie kell.

De vajon kell-e sajnálnunk a bankárokat? Az angol Allister Heath, a londoni City AM magazin szerkesztője az érintettek hibáira koncentrál, furcsállva az emberek közönyösségét, amikor fittyet hánynak a horribilis végkielégítésekre, amelyeket a bukott bankárok vesznek fel.

Rámutatott: ezek az emberek hatalmas hibákat követtek el, olyanokat, amelyekkel nem csak maguknak, hanem mindenkinek ártottak. Romba döntöttek évszázados pénzintézeteket, csak a londoni Lehmann Brothersnél négyezren veszítették el a munkájukat.

A bankárok mohóságáról számol be Ed How, aki öt évet töltött el az egyetemi évei után a Deutsche Banknál, ám 2002-ben elhagyta a céget, és egy magániskolában vállalt tanári állást. Mint mondta, a bankárok álma az, hogy 40 évesen nyugdíjba menjenek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 21:42
×
×
×
×