A Közép-Csehországban lévő krusovicei sörgyárat 1517-ben alapították, a cég híres világos és barna sörével jelenleg a cseh sörpiac három százalékát mondhatja magáénak. A Heineken célja az, hogy nyolc százalékra növelje csehországi piaci részesedését.
A holland cég a cseh piacon osztrák leányvállalatán, a Brau-Union AG-n keresztül képviselteti magát, a Krusovice márkát a német Radeberger Gruppe KG-től veszi meg. Az üzleti tranzakció pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra.
A cseh sörpiacon több világcég, köztük a dél-afrikai Sab-Miller is érdekelt, amely jelenleg a ceské budejovicei Budvar megvételéről folytat megbeszéléseket.
A cseh sörpiac immár hatodik éve dinamikusan fejlődik, tavaly 19 millió hektoliter sört főztek, ebből 3,5 millió jutott kivitelre, a legtöbb cseh sört a szomszédos Németországba és Szlovákiába exportálták.
Magyar érettségi - ezek a feladatok állították kihívás elé a diákokat