Tájékoztatása szerint a tárgyalások széles spektrumon folynak: szó lehet a repülőtér teljes eladásáról, koncesszióba adásáról, vagy esetleg az üzemeltetés átadásáról.
Hozzátette: a 387 hektáron lévő repülőtér teljes mértékben önkormányzati tulajdonban van, eddig körülbelül négymilliárd forintot fordítottak a fejlesztésére, amiből hárommilliárd saját beruházás volt, 800 millió forintot európai uniós támogatásként a kármentesítési munkálatokra kaptak, amelyek 2008 végére fejeződnek be, 200 millió forint pedig a kormánytól származott.
"Valódi repülőtér"
Kósa Lajos utalt arra, hogy ma már valódi repülőtérként néz ki a debreceni légi bázis, ahol tavaly több mint 40 ezer utas fordult meg, az idén 50 ezerre számítanak, de a repülőtér akár 300 ezer utast is képes évenként fogadni.
Ennek megvalósítása érdekében keresik a külföldi befektető partnert - fűzte hozzá a polgármester, aki szerint a repülőtér fejlesztése - az utaslétszám mellett a teherforgalom beindítása - jól illeszkedik Debrecen gazdaságfejlesztési elképzeléseibe.
Virág László, a repülőtér igazgatója hozzátette: a légi bázis biztonsága, megközelíthetősége és az utasok komfortérzetének javítása érdekében komoly fejlesztéseket valósítottak meg.
Kétszeresére bővítették a repülőtéri parkolót, így 369 személygépkocsi és 16 autóbusz várakozhat térítésmentesen a repülőtér parkolójában.
Tavaly 3.500 négyzetméter nagyságúra bővítették az utasforgalmi terminált, ahol számítógépes utas- és poggyászkezelési rendszer működik, s az utazók hat check-in pultnál vehetik fel beszállókártyájukat.