Az amerikai autógyártás történetében mérföldkő ez a modell, amelyet ha nem is kizárólag, de alapvetően elektromos üzemmódra terveztek - írta a The Washington Post.
A lap hangsúlyozta: az amerikai autóipart is elérte a globális felmelegedés "szele", csökkenteni akarják az üvegházhatást kiváltó káros gázok kibocsátását, ezen kívül mérsékelni szeretnék az Egyesült Államok olajfüggőségét.
A futurisztikus külsejű Chevrolet Voltról Robert Lutz, a GM alelnöke elmondta, hogy 40 mérföldet képes megtenni benzin nélkül.
Végsebessége 160 kilométer óránként, és háromhengeres benzinmotorja a telepek feltöltésére szolgál.
Az újság szerint a modell kézzel fogható bizonyítéka az amerikai autópiac átalakulásának.
Azt nem tudni, hogy mikor kerülhet piacra a modell, elsősorban azért, mert a kocsi erőforrását jelentő továbbfejlesztett lítium-ion telep, amely hasonló a mobiltelefonok elemeihez, még évekre van attól, hogy az autókban széles körben elterjedjen.
Wagoner mindenesetre arról biztosította a sajtót, hogy fejlesztési terveik között a jövőben kiemelt szerepet szánnak az elektromos hajtású autóknak.
"A végén úgyis ilyenek fogunk gyártani" - mondta az elnök-vezérigazgató.
Az autóipar fejlődésének egyik motorja az üzemanyag-takarékossági normák szigorodása.
A washingtoni kongresszusban több demokrata képviselő állítólag azt fogja kezdeményezni, hogy a személyautókra érvényes, a minimális 27,5 mérföld per gallonos előírást drasztikusan emeljék meg.
Az emlegetett 40 mérföld per gallonos mutató teljesítése azonban Wagoner szerint jelenleg teljesíthetetlen.
A GM előző, teljesen elektromos modellje, az 1990-ben bemutatott EV1 teljes kudarcot vallott az amerikai autópiacon.
Közzétette a rendőrség a verőcei hajóbaleset után eltűntek fotóit