Immár négy pénzintézetet érint az az internetes csalás, amellyel a bankok nevében ismeretlenek elektronikus levelek segítségévek próbálják megszerezni az ügyfelek adatait.
Az e-mailekben pénzmosás elleni vizsgálatokra hivatkozva kérik az embereket, adják meg a banki szolgáltatások internetes használatához szükséges felhasználónevüket és jelszavukat.
Külföldi bankok is célpontjai voltak az adatlopási hullámnak, és az is biztos, hogy a leveleket küldő szerver sem Magyarországon működik - mondta Fialka János, a Bankszövetség bankbiztonsági csoportjának helyettes vezetője az InfoRádióban.
A pénzintézetek azonnal leállítják az internetes ügyintézést, amint észlelik az adathalászatot - tette hozzá a szakember.
A magyar pénzintézetek soha nem kérdezik ügyfeleiktől személyes technikai adataikat, tehát ha valaki ilyen e-mailt kap, az biztosan csalás - tette hozzá.
Honlapot is hamisítanak
Erre korábban már Binder István, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének szóvivője is figyelmeztette az ügyfeleket, miután a múlt héten kiderült: a Raiffeisen Bank nevében ismeretlenek hamis elektronikus levelet küldenek.
Az ő céljuk, hogy egy, a Raiffeisen honlapjára hasonlító oldalra csalogassák az ügyfeleket, és így szerezzék meg adataikat.
Később kiderült, a Raiffeisenhez hasonlóan járt a Budapest Bank, a Szigetvár Takarékszövetkezet és az Erste Bank is.
Fialka János szerint a próbálkozásokból nem származhat túl sok haszna a csalóknak, hiszen már az első külföldi esetek is nyilvánosságot kaptak, a bankok pedig felkészültek, és igyekeznek ügyfeleiket is felkészíteni az ilyen veszélyekre.
Szörnyű tragédia történt Budapesten