Infostart.hu
eur:
391.41
usd:
331.74
bux:
110890.98
2025. december 23. kedd Viktória
Nyitókép: Microsoft

Nem tágít a Microsoft, végleg elengedné a Windows 10-et - amit korábban utolsó verziónak tervezett

Holott a felhasználók 70 százaléka még mindig ezt az operációs rendszert használja számítógépein.

A Microsoft kitart a Windows 10 nyugdíjazása mellett, a rendszer 70 százalék körüli piaci részesedése ellenére is leállítja az operációs rendszer ingyenes támogatását - írja az Origo. Ezután a felhasználók csak pénzért kaphatnának hozzá biztonsági frissítéseket, és azt is csak három éven át.

A tech-óriás két új módon is igyekszik felhívni erre a felhasználók figyelmét:

egyrészt a májusi összegző frissítések telepítése után a rendszer egy tájékoztatót fog megjeleníteni ismétlődően, másrészt egy új információs weboldalt is indítottak, mindkettőben a Windows 11-re való átállásra buzdítják az embereket.

A weblapon semmilyen váratlan újdonsággal sem szolgál a vállalat, csupán felemlegeti a Windows 10 támogatásnak a végét, továbbá az előnyeit taglalva próbálja a Windows 11-re való ingyenes frissítésre, vagy egy ezzel gyárilag előtelepített új számítógép megvásárlására bírni a felhasználókat - írja a lap.

A fizetős támogatási lehetőségekről csak az oldal alján található gyakori kérdések között tesz említést, későbbre ígérve az árakkal kapcsolatos információkat. Hozzáteszik, a nem személyes használatú Windows 10 biztonsági frissítéseinek árszabását már nyilvánosságra hozták, és nem olcsók.

Címlapról ajánljuk
Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Akár a helikopteres mentés költségeire is nyújt fedezetet a megfelelően megválasztott biztosítás – mondta el az InfoRádióban Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
VIDEÓ
Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Mérsékelt növekedést mutat az EU autópiaca, a volumen viszont továbbra is nagyjából harmadával elmarad a Covid előtti szintektől. A valódi sztori viszont nem is a darabszámokban keresendő, hanem a piac struktúrájának átalakulásában. Az elektromos hajtások törnek előre, miközben a benzin-dízel vonal látványos ütemben zsugorodik. Eközben a gyártói oldal egy másik, de mégis a piaci struktúra átalakulásával összefüggő történetet mesél el. Az elektromos autózásban erős kínai gyártók törnek be a piacra, mostanra érdemi szeletet kihasítva abból, miközben az "európai nagyok" közé tartozó Stellantis komoly piacvesztést szenved el, és a Tesla vonzereje is jelentősen csökken.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×