eur:
402.88
usd:
349.66
bux:
98560.68
2025. június 21. szombat Alajos, Leila
Nyitókép: Pixabay

Búcsúzik az Audi legendás sportkocsija

17 év után befejeződik az Audi R8 gyártása, ám az utolsó elkészült darabra hiába fenné bárki is a fogát.

Az Audi a tervezettnél később intett búcsút karakteres szuperautójának, ugyanis a múlt héten gördült le a gyártósorról az utolsó R8 Németországban - írja a Vezess.hu. Az eredeti tervek szerint 2023 végén zárták volna le a típus történetét, de a bejelentés hatására annyi megrendelés érkezett, hogy kapott még néhány hónap haladékot a sportkupé.

Mint írják, kereskedelmi forgalomban nem érdemes keresni az utolsó darabot, az ugyanis a márka ingolstadti múzeumában lesz kiállítva.

A látogatók egy V10 Performance előtt róhatják le tiszteletüket, ami kihívó Vegas Yellow árnyalatban készült el.

Bár az 5,2 literes benzines szívómotor alapjáraton 570 lóerőre képes, ez esetben 620 lóerőről írnak, a különbséget pedig a Performance quattrocsomag adja - számol be róla a lap. További részleteket egyelőre nem árultak el, így a 2021-ben bemutatott változat adatait lehet alapul venni: az 570 lóerő mellé 550 Nm-es forgatónyomaték párosul; a középmotoros, hátsókerék-hajtású R8 0-ról 100-ra 3,7 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 329 km/óra.

A 2006-tól kezdve gyártott R8 második generációját 2015-ben mutatták be, és egyaránt elérhető volt kabrió- és kupékivitelben is. Utóbbi változat 2022-ben kapta az utolsó löketet egy V10-es motorral. Mint írják,

az R8 sosem volt egy nagy számban eladott autó, leginkább a magas ára miatt, ám a sportszegmensben így is ezt tekintették zászlóshajónak.

Az utóbbi években azonban megcsappant iránta a kereslet: a legeredményesebb évben, 2008-ban még több mint 5000 darab kelt el, addig 2019-ben 1944-et, 2022-ben pedig már csak 1068-at adtak el belőle. Hozzáteszik, az utolsó év némi javulást még hozott, ám az ekkor eladott 1591 példány így is az elmúlt 17 év második legrosszabb éves értéke.

A lap azt írja, jelen állás szerint utódja sem lesz az R8-nak, de ha mégis lesz, több mint valószínű, hogy tisztán elektromos hajtással fog megjelenni az Audi kínálatában, mivel a németek 2026 után már csak elektromos autót fognak gyártani.

Címlapról ajánljuk
Tanulmány mutatta ki: az emberek fejében igenis létezik a hálapénz

Tanulmány mutatta ki: az emberek fejében igenis létezik a hálapénz

Egy, a szülészet világának hazai viszonyait vizsgáló tanulmányból kiderül: "kettős praxis van", a magán- és az állami ellátás az egymás mellett létezik, kissé összefonódva, és sokan inkább a privát szektor felé indulnak el annak az érdekében, hogy megfelelő, méltányos szülésben legyen része, "pénz nélkül nem megy". 2020 után mintha valami megtört volna.

Donald Trump megmondta, mennyit tehet Európa az iráni bombázás ügyében

Tárgyalóasztalhoz ültek Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, valamint Irán vezető diplomatái pénteken Genfben. Ezt kommentálta az amerikai elnök. Izraelt pedig egyelőre nem kéri, hogy "álljon le", hiszen "nyerésben van". Azt pedig "majd meglátjuk", Irán hogyan reagál minderre, de az bizonyos, hogy közel volt az idő, hogy képes legyen atomfegyvert gyártani, tovább várni nem lehetett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.23. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Irán és Izrael újra csapásokat mért egymásra - Híreink az Irán-Izrael háborúról szombaton

Irán és Izrael újra csapásokat mért egymásra - Híreink az Irán-Izrael háborúról szombaton

Tovább támadja egymás Irán és Izrael, robbanások rázták meg az iráni Iszfahánt, a Tel-Aviv közelében fekvő épületben Holon városában pedig egy rakétacsapást követően tűz ütött ki. Közben Izrael ENSZ-nagykövete leszögezte, hogy hazája nem áll le a támadásokkal, amíg Teherán nukleáris fenyegetését teljesen meg nem szüntetik. A feszültség tovább nőtt az ENSZ Biztonsági Tanácsában is, ahol a két ország élesen vádolta egymást, a főtitkár pedig az eszkaláció veszélyeire figyelmeztetett. Háborús híreink szombaton.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×