eur:
411.22
usd:
392.77
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Pixabay

Még sokan kivárnak az 5G-s váltással

Vannak megoldások a bővülés elősegítésére.

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára, a piaci szereplők együttműködése gyorsíthatja az új technológia elterjedését - derül ki a Deloitte felméréséből.

A fogyasztók többnyire elégedettek mobilszolgáltatóikkal, csomagjaikkal és eszközeikkel, így nem érzik sürgősnek a váltást 5G-re. Ezzel együtt növekvő fogyasztói kereslet tapasztalható az 5G iránt: ennek elérhetősége már az egyik legfontosabb szempont azon felhasználók körében, akik a következő évben szolgáltatóváltáson gondolkodnak. A felmérésre választ adók az 5G szolgáltatás elérhetőségét a három legfontosabb tényező közé sorolták új szolgáltató kiválasztásakor az ár-érték arány és a hálózat minősége mellett.

A megkérdezettek többsége szerint jelenlegi telefonjuk minden fontos tulajdonsággal rendelkezik. A készülékük segítségével elsősorban üzeneteket (47 százalék) és e-maileket (37 százalék) küldenek, fényképeket és videókat készítenek (34 százalék), illetve a közösségi oldalakat (29 százalék) látogatnak. Ezekre a tevékenységekre egy régebbi, 4G képes telefon többnyire ugyanolyan alkalmas, mint egy új, drágább 5G-s modell. A felmérés válaszadói közül csak minden harmadik nyilatkozott úgy, hogy egy éven belül 5G-szolgáltatásra váltana.

Zaránd Miklós, a Deloitte technológiai tanácsadás üzletágának partnere elmondta: ahogy a korábbi mobilhálózatok bevezetésekor a fogyasztókat most is ösztönözni kell arra, hogy egy új hálózatra váltsanak.

Az év végére már megközelíti a 580 milliót az 5G előfizetések globális száma,

további terjedése pedig a távközlési vállalatokra, az eszközgyártókra és az őket támogató tágabb ökoszisztémára is kedvezően hat. Mindez arra ösztönzi a piaci szereplőket, hogy együttműködjenek az 5G használatának intenzívebbé tétele érdekében. Az eszközgyártók az erősödő kereslettel növelhetik az eladásokat, miközben a telekommunikációs szolgáltatók teljesíteni tudják a magasabb hálózati sebességre és megbízhatóbb adatátvitelre vonatkozó fogyasztói elvárásokat - ráadásul ezt alacsonyabb költséggel tehetik meg. Az 5G előfizetéssel rendelkező ügyfelek és az ilyen eszközök számának bővülése az alkalmazás- és tartalomkészítőknek teremt piacot: a fogyasztók utazási, sportolási, vásárlási vagy szórakoztatási szokásait potenciálisan forradalmasító új szolgáltatások és fogyasztói élmények fejlesztésére adnak alkalmat.

Hasonlóra számítanak, mint a 4G-LTE bevezetésénél: ahogyan egyre több, csak 5G-n működő alkalmazás jelenik meg, annál gyorsabban vezet az 5G tömeges elterjedéséhez a fogyasztói kíváncsiság - mondta Hosszu Gábor, a Deloitte technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 06:39
×
×
×
×