Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Woman feet on bycikle pedal in sunset light
Nyitókép: Solovyova/Getty Images

Elkészült a SacraVelo kerékpáros zarándokút-hálózat

Befejeződött a SacraVelo kerékpáros zarándokút-hálózat kialakítása, a mintegy ezer kilométeres útvonal Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom, valamint a felvidéki Nagyszombat és Pozsony megye vallási kegyhelyeit köti össze.

A megyében 241 kilométeres nyomvonalat jelöltek ki meglévő kerékpárutakon és kis forgalmú közutakon, a zarándokúton 38 településsel ismerkedhetnek meg a résztvevők. Az útvonalon 42 pihenőhelyet is kialakítottak, valamint 13 helyszínen információs táblákat helyeztek el - közölte az uniós támogatású projektről Popovics György (Fidesz-KDNP), a Komárom-Esztergom megyei közgyűlés elnöke.

A SacraVelo révén kistelepülések vallási és egyéb értékei is felkerültek a turisztikai térképre. A megyei nyomvonal gerincét az öt Mária-kegyhely összekötése és bemutatása képezi - tette hozzá Popovics György.

A beruházás Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, valamint a szlovákiai Pozsony és Nagyszombat megye összefogásával jött létre és az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében, az Európai Unió támogatásával valósult meg.

A Komárom-Esztergom megyei szakaszt mintegy 100 millió forintból alakították ki.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 05:36
×
×
×
×