A korábbi ígéretek szerint 2021-re kényelmesen, jól körbetekerhető lesz a Balaton. A Veol.hu portálon most viszont szó szerint az szerepel, "megújulhat a Balatoni bringakör Veszprém megyei szakaszának nagy része", ami ugye azt jelenti, nem lesz teljes megújulás. Ismert, Veszprém megyéhez tartozik a magyar tenger teljes északi partja, vagyis a bringakör körülbelül fele.
A bringakört - mint a mostani cikk a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő "vallomására" alapozva írja - közel 20 éve hozták létre, ezalatt a kerékpárút állapota leromlott, szélessége és infrastruktúrája nem szolgálja ki az igényeket, vonalvezetése távol áll az ideálistól,
2021 végére viszont nem az egész északi part, csak a Balatonakarattya és Örvényes közötti szakasz varázsolódik újjá,
jórészt uniós pénzből. Később kerül sorra a Balatonfüred-környéki és az Almádit Fűzfővel összekötő szakasz. Ennek az az oka, hogy új nyomvonalat kell kijelöltni a régi helyett, aminek tervezése több időbe telik.
A munka egyébként tavasz óta folyik, Balatonakarattyán, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn, Balatonalmádiban és Aszófőn a bringakör nyomvonalát érintő önkormányzati utcák kátyúzását, aszfaltozását, aknák szintre emelését és forgalomtechnikai fejlesztést, a KRESZ- és útirányjelző táblák kihelyezését, burkolati jelek felfestését végrehajtották.
Ősszel a rossz állapotú kerékpárutak bontásával és új kerékpárút vagy közös gyalog- és kerékpárút építésével folytatódik a fejlesztés, elsőként Balatonakarattyán, majd a további szakaszokon 2020 tavaszán.
- A déli parton Zamárdi és Balatonlelle, valamint Balatonakarattya és Siófok között dolgoznak.
- A Balaton körüli kerékpárút összesen 42 kilométeren, 655 millió forintból újul meg.