A hangyabajjal egy olyan brit fordult konzulátushoz, akinek nyaralója van Floridában és hangyákat talált benne. Más horgászhely-tippért telefonált a görög konzulnak, megint más azt kérdezte, melyik éttermek nincsenek tömve főszezonban.
Akadt, aki Károly walesi herceg lábméretét firtatta - feltehetően ajándékozni akart neki cipőt, amire a brit trónörökös nincs igazán rászorulva, mivel brit földön közismerten a világ egyik legexkluzívabb cipőgyártójánál csináltatja a lábbelijeit.
A Sydneyben lévő brit konzulátustól azt kérdezte egy turista, milyen ruhát vigyen a nyaralására. Dubaj brit konzulját arra kérte egy brit állampolgár, hogy ugyan menne ki a reptérre fogadni a kutyáját, mert az állat gépe akkor érkezik, amikor ő nem ér rá.
A brit külügyminisztérium immár annyira megelégelte a számára oktalan telefonálásokat, hogy nyilvánosan kérte ezek mellőzését.
"Nem vagyunk különleges tudakozó" - adta értésre a minisztérium nyilatkozatában. "Adunk ideiglenes úti okmányt, gondoskodunk kórházi ellátásról, de időjárás-előrejelzés, tolmácsolás, reptéri fogadás és egyéb lényegtelen ügy, nem a mi asztalunk" - tudatta a minisztérium, amely a telefonhívások előszűrésére már külön központot létesített az idén Malagában.
A centrum feladata nemcsak a spanyol, hanem az olasz, portugál és andorrai brit követségekre és konzulátusokra érkező kérések megrostálása értelmük alapján, hogy a korábbinál jóval kevesebb idejét rabolják el a turistáskodó britek a konzulátusok dolgozóinak.