eur:
412.08
usd:
394.17
bux:
79942.94
2024. november 25. hétfő Katalin

Vidékre indul locsolni? Erre figyeljen

Országszerte rengeteg helyen kell útlezárásra, forgalomelterelésre számítani, így jobb, ha előre tájékozódik, aki vidékre indul az ünnepek idején.

Fontos információ a 21-es főútonHollókőre tartóknak: egy jelentős útépítés miatt a Hatvan felől érkezőknek már Pásztó előtt kijelöltek egy jól járható kerülőutat. Jobbágyinál, a körforgalomnál érdemes elkanyarodni, majd a Szarvasgede - Ecseg - Kozárd - Felsőtold útvonalon megközelíteni Hollókőt.

Az M1-es autópályán,

- Herceghalom és Tatabánya között – mindkét oldalon – több szakaszon is burkolathibák miatt 100-as sebességkorlátozás követel figyelmet!

- Hegyeshalom felé Győr térségében a 104-es km-nél építkezés miatt a leálló sávot lezárták, de a főpálya forgalma zavartalan.

- Hegyeshalom felé a 158-as km-nél lévő Lajta pihenőben tengelysúly mérőállomást építenek. A pihenőt, valamint a lassító- és a gyorsító sávot lezárták. A két legközelebbi pihenőhely: előbb a 150-es km-nél lévő Hanság pihenő, utána pedig a 162-es km-nél lévő Moson pihenőhely.

- a mosonmagyaróvári (160-as jelű) csomópontban a főváros felé a le- és a felhajtó ágon tengelysúly mérőberendezést telepítenek a burkolatba. Útszűkületre kell számítani.

Az M3-as autópályán,

- Budapest határában hidat javítanak. A 13-as és a 15-ös km között a főváros felé haladókat a leálló sávra és az ellenkező oldal belső sávjába irányítják át. A Nyíregyháza felé tartókat pedig sávelhúzással a külső- és a leálló sávra terelik. A főváros irányába az M0-sra történő kihajtás csak a jobb szélső sávból lehetséges, ezért akik az M0-sra tartanak, maradjanak a külső sávban!

Az M31-es autópálya elején,

- Gödöllő felé az 1-es és a 2-es km között korábban leszakadt a rézsű.

A leálló sávot lezárták, de mindkét forgalmi sáv használható.

- az M0-s autóút felé az 1-es km-nél a külső sávot kerítették el, hídjavítás miatt.

Az M0-s autóút északi végén, a 11-es főút csomópontjában átépítik a felüljáró alatti körforgalmat. A főváros felől érkezőknek sávszűkítésre kell számítani.

A 4-es főúton,

- Ceglédbercel és Cegléd között az M4-es autópálya csomópontját építik. Az előkészítő munkák miatt az 59-es és 65-ös km között mindkét irányban 60-as sebességkorlátozás van érvényben.

A 6-os főúton,

- Dunakömlőd és Paks között a 107-es km-nél korábban megcsúszott az út menti löszfal. A fél útpályát lezárták, a forgalmat jelzőlámpa szabályozza.

A 7-es főúton,

- Siófokon a 112-es km közelében kerékpárutat építenek. Budapest felé egy sávot lezártak.

A 8-as főúton,

- a 24-es km-nél Inota közelében csomópontot építenek. A sávelhúzásos terelésnél az irányonkénti két sáv helyett, csak egy-egy sáv járható.

- Várpalota és Öskü között a 29-es és a 33-as km közé eső szakaszon útépítés miatt a négy sávból helyenként kettőt lezártak, így irányonként csak egy-egy sáv járható.

- a veszprémi elkerülőn a Balatonalmádi- és a Balatonfüredi csomópont között felújítják a burkolatot. A fél útpályát lezárták, a Balaton felé közlekedők a 72-es és a 77-es főút felé kerülhetnek.

A 12-es főúton, Kismaros határában, a 8-as km-nél tengelysúly mérőberendezést építenek. Csak a fél útpálya járható, jelzőlámpás irányítással.

A 13-as főúton Csém közelében a 8-as km-nél az útépítés ugyan már befejeződött, de a burkolati jelek hiánya miatt 50-es sebességkorlátozás van érvényben.

A 14-es főúton Győrött, az 1-es km-nél csomópontot újítanak fel, a Széchenyi hídon csak egy-egy sáv járható.

A 21-es főúton,

- Mátraszőlősnél körforgalmú csomópontot építenek. A 32-es km-nél a forgalmat egy ideiglenesen kialakított terelőútra irányították.

- a 48-as km-nél Bátonyterenye közelében tengelysúly mérőállomást építenek. A gyorsforgalmi szakaszán, mindkét oldalon a külső sávot lezárták.

A 26-os főúton, Miskolc bevezető szakaszán a bevásárlóközpontok előtti szakaszon korábban beszakadt egy víznyelő akna. A városközpont felé csak a belső sáv járható.

A 38-as főúton a 10-es és a 15-ös km között Rakamaz térségében kerékpár utat építenek, a főúton Nyíregyháza felé útszűkület és 40-es sebességkorlátozás van érvényben.

A 42-es főúton, Biharkeresztesnél az 53-as km-nél tengelysúly mérőállomást építenek, a félpályás lezárásnál, jelzőlámpa irányít.

A 43-as főúton, Makó közelében (39-es km) javítják a Sámson-Apátfalvai hidat. A félpályás lezárásnál jelzőlámpa irányít.

A 44-es főúton

- a 30-as km-nél, Lakitelek közelében útépítők dolgoznak, mérőállást építenek. A fél útpályát lezárták, jelzőlámpa irányít.

- Békéscsaba és Gyula között a 133-as km-nél mérőberendezéseket telepítenek a burkolatba. Mindkét oldalon lezártak egy sávot.

A 47-es főúton, Tépe közelében a 27-es km-nél mérőberendezést építenek a burkolatba. A munkát félpályás lezárás mellett végzik.

A 48-as főúton Debrecenben, a Faraktár utcában javítják a vasút feletti hidat, a fél útpályát lezárták.

Az 52-es főúton, Dunaföldváron, a 61-es km-nél lezárták a fél útpályát, mert tengelysúly mérőberendezést telepítenek a burkolatba.

Bócsánál, az 54-es főút 35-ös és 38-as km-ei között aszfaltoznak. Három szakaszon zárták le a fél útpályát, nappal jelzőőrök irányítanak.

Tengelysúly mérőállomást telepítenek az 56-os főút 53-as km-énél Mohács közelében. A félpályás lezárásnál jelzőlámpa irányít.

A 61-es főút Kaposvárt elkerülő szakaszán a 67-es főúti csomópontnál (123 km) lezárták a fél útpályát, építési munkálatok miatt.

A 74-es főúton korszerűsítik a kispáli csomópontot, az 57-es és az 58-as km között a fél útpályát lezárták. A forgalmat jelzőlámpa szabályozza.

A 84-es főúton

- Zalagyömörő közelében a Meleg-víz patak hídját javítják. A 26-os km-nél a fél útpályát lezárták.

- Kópháza közelében mérőberendezéseket építenek a burkolatba. A 113-as km-nél a fél útpályát lezárták, gyakori a torlódás.

A 85-ös főúton,

- Farádnál a 31-es km-nél csomópontot építenek, a forgalmat jelzőlámpa szabályozza. Útszűkület és sebességkorlátozás van érvényben.

- Szárföld közelében a 35-ös km-nél útszűkület követel figyelmet.

Előrejelzés: A 86-os főúton, a 184-es km közelében az M1-es autópálya feletti hídon – az autópályán lévő munkavégzés miatt – április 18-tól, keddtől csak a legfeljebb 40 tonna terhelésű járművek haladhatnak majd át.

A 381-es főúton, Kékcsénél a 40-es és 47-es km között csatornázás miatt kitiltották a 12 tonnánál nehezebb tehergépjárműveket. A teherforgalmat a Tiszakanyár – Dombrád – Gégény – Demecser - 4-es főút – Ajak - Kisvárda útvonalra terelik.

A 451-es főúton, Csongrád és Szentes között a 30-as km-nél tengelysúly mérőberendezéseket építenek az aszfaltba. A fél útpályát lezárták, a forgalmat jelzőlámpa irányítja.

A 471-es főúton Aradványpuszta, Nyíradony és Nyírmihálydi térségében (15-32 km között) megerősítik az útburkolatot, emiatt több szakaszon lezárták a fél útpályát.

Gyula határában a Sarkadra vezető úton, a Fehér-Körös hídon lecserélik a betonkorlátokat. Jelzőlámpa irányítja a forgalmat.

A balatoni komp Szántódról 6.40 perctől 18.40 percig jár, Tihanyból pedig7 órától 19 óráig, 40 percenként szállítja a járműveket.

A Dunán a kompok napkeltétől napnyugtáig járnak.

A Tiszán a kompok közlekednek, a felső szakaszon Tiszadobnál, az alsó szakaszon Csongrádnál a komp mellett már a pontonhíd is üzemel! Tiszaadony és Aranyosapáti között ma még nem indítják el a járatot.

A húsvéti ünnepek alatti kamionstop ma este 10 óráig tiltja a 7,5 tonnánál nehezebb tehergépkocsik közlekedését a hazai közutakon - tudatta az Útinform.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a béregyezségről: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a béregyezségről: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

A CÉH zRt. már 35 éve az ország egyik vezető mérnökirodája. Az elmúlt években olyan projektek fűződnek a nevükhöz, mint a Mol Campus, a debreceni BMW gyár vagy a Bosch Campus komplex beruházása. A tervezés mellett projektmenedzsmenttel és hídtervezéssel foglalkoznak, számos ikonikus, az épített környezetet meghatározó épület vagy híd fűződik a nevükhöz. Az évek alatt azt is meg kellett tanulniuk, hogy hogyan lehet együttműködni egy olyan megbízóval, amelyik a vállalati működését az indiai vastu vallás elvei mentén határozza meg, de különleges kihívást jelentett három hazai kórházi projekt is, amellyel egyedülálló tapasztalatokat szereztek az egészségügyi szektorban. A Portfolio háromrészes videósorozatának első epizódjában Borbély Attila, a vállalat vezérigazgató-helyettese, tervezési igazgatója mutatja be a legnagyobb projekteket, a legérdekesebb megbízásokat és azt, hogy milyen irányba halad a globális mérnökszakma.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×