A helikopter a bergeni Flesland repülőtérre tartott az északi-tengeri olajmezőkről kéttagú személyzettel és 11 utassal - mondta el Anders Bang Andersen, a solai mentőalakulatok szóvivője.
A mentést koordináló központ a dán NRK televízióval közölte, hogy 11 holttestet sikerült megtalálniuk; egy olasz és egy brit állampolgár is volt a fedélzeten, a többiek norvégok voltak.
Morten Kronen rendőrségi szóvivő szerint a helikopter darabjaira szakadt.
A helikopterszerencsétlenség pontos körülményei eddig tisztázatlanok, de a közeli szigeten és a tengerben is megtalálták a jármű roncsait.
Egy szemtanú a Bergensavisen című helyi lapnak azt mondta: a helikopter Turoy szigetének közelében csapódott a tengerbe, majd felrobbant. Egyes darabjai ezután a levegőbe repültek, a rotor pedig levált.
Egy másik szemtanú a norvég rádiónak azt mondta, hallotta, hogy az Északi-tenger felől helikopter érkezik, majd furcsa zaj következett. Mikor felnézett, látta, hogy a rotor elszállt balra, a helikopter pedig a másik irányba tért ki. Ezután nekicsapódott egy dombnak, és felrobbant.
A Gullfaks B platformról felszállt, EC 225 Super Puma típusú helikopter fedélzetén egyes médiainformációk szerint akár 17-en is tartózkodhattak. Az események után a platformot üzemeltető, norvég alapítású Statoil nemzetközi gáz- és olajvállalat minden általa használt ilyen típusú helikoptert leállíttatott. Az EC225 Super Pumát az Airbus Helicopters gyártotta.
Erna Solberg norvég miniszterelnök a szerencsétlenség hallatán az egyik közösségi oldalon rémisztőnek nevete a helikopter lezuhanásáról szóló híreket, hozzátéve, hogy folyamatosan tájékoztatják a mentési műveletekről.
A hordalandi rendőrség közölte: a történtek miatt korlátozták a légi közlekedési Sotrától nyugatra. A korlátozások a szerencsétlenség helyszínének három tengeri mérföldes körzetére vonatkoznak a 3000 láb magasságnál alacsonyabban repülő gépekre.
A szerencsétlenség helyszínének közelében mentőhelikopterek, a haditengerészet egységei, búvárok és tűzoltók dolgoznak.