Ezek az új, ideiglenes utak nem csak a felhajtást és a besorolást könnyítik, gyorsítják, de ezek segítségével azokon a helyeken is bíztosíthatják a feljutást az M1-re, ahol a meglévő csomóponti ágak a hidak, felüljárók átépítését akadályoznák – olvasható az MKIF közleményében.
Az M1 idén kezdődő bővítése során 72 meglévő alul-, és felüljárót építenek át, hogy megfeleljenek az új keresztmetszeti követelményeknek. A kiszélesített pálya egyszerűen nem férne el ezek alatt – írják.
Az első ütemben 6 csomópontban alakítanak ki ilyen ideiglenes felhajtóágat: Concó, Tatabánya, Óbarok, Bicske, Herceghalom és a Sasfészek-tó pihenőhely.
Az építés során csaknem 6000 köbméter földet mozgat meg az autópálya-kezelő, és több, mint 7000 négyzetméter aszfaltot terítenek le.
Az ideiglenes utak 3 rétegben, összesen 23 cm-es aszfaltréteggel épülnek, hogy a bővítés során rájuk nehezedő terhelést elbírják. Az ideiglenes utakhoz, a korábban felmart aszfalt egy részét is felhasználják.








