Nem csupán az autósoknak kell jobban figyelniük a motoros szezon kezdetével, de a motorosoknak is fel kell készülniük arra, hogy újra nyeregbe ülnek – hívta fel a figyelmet az InfoRádióban a BRFK közlekedésrendészeti főosztály motoros alosztályának csoportparancsnoka.
„Például piros lámpánál a motorosok előre sorolhatnak, ilyenkor az autósoknak célszerű figyelni a visszapillantó tükröt. De persze a motorosoknak is biztonságosan kell közlekedniük, figyelni a megfelelő sebességet, és minden más közlekedési szabályt” – sorolta Antalics Máté rendőr törzszászlós.
A csoportparancsnok leszögezte: a motorosok nem közlekedhetnek a kerékpárutakon. Kivétel ez alól, ha a adott út lakott területen kívül van, és a közlekedő segédmotoros kerékpárral van, de településen belül, például Budapesten ez tiltott, és a rendőrség szankcionálja is.
Antalics Máté leszögezte, a kis és nagy motorokra közlekedési szempontból ugyanazok a szabályok vonatkoznak, kivéve a sebességkorlátozást, ami segédmotoros kerékpárok esetén 45 km/óra, illetve, hogy 50 köbcentiméteres hengerűrtartalom alatt nem kell hatósági jelzést, tehát rendszámot elhelyezni a járművön, míg nagy motorokon igen.
A rendőr törzszászlós arra is kitért, hogy motorozásnál fontos a megfelelő gyakorlás, éppen ezért a szezon elején azoknak, akik egész télen nem ültek motoron, vannak kitűnő vezetéstechnikai tréningek. Hozzátette, a rendőrségnek is van minden szezon elején kétnapos megújító vizsgája.
Szintén nagyon fontos a szezon kezdetekor a motor műszaki állapota, így a fékek működőképessége, a gumik futófelülete, a guminyomás és minden egyéb – sorolta Antalics Máté, de fontosnak tartja még a fizikai és mentális állapotot is, hogy a motoros legyen felkészült testben és lélekben.
A BRFK munkatársa a védőfelszerelésekre is kitért, amelyek szintén fontos részei a biztonságos motorozásnak: a csizma, a kesztyű, a protektorok, a bukósisak. Emellett kiemelte még a defenzív vezetést is: aki részt vesz a forgalomban, folyamatosan legyen felkészülve a veszélyhelyzetekre, és megfelelően tudjon ezekre reagálni.
Antalics Máté elmondta, rendszeresen tartanak kifejezetten a motorosokra koncentráló ellenőrzéseket, vizsgálják a hangnyomás mértékét, a hatósági jelzéseket vagy éppen a motor műszaki állapotát. A leggyakoribb szabálysértés továbbra is a gyorshajtás, de a sávváltás, az elsőbbségadás vagy az irányváltoztatás közben is ugyanúgy követnek el szabálytalanságokat a motorosok, mint az autósok.







