Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: Unsplash

A hazai utakon most megjelenő veszélyforrásra figyelmeztet a rendőrség

A BRFK közlekedésrendészeti főosztály motoros alosztályának csoportparancsnoka szerint az autósoknak is, de főként a motorosoknak ajánlott a fokozott körültekintés a közlekedésben. Azt is javasolta, hogy akinek a télen esetleg berozsdásodott a tudása, az vegyen részt tréningen, mielőtt két keréken nekivágna az utaknak.

Nem csupán az autósoknak kell jobban figyelniük a motoros szezon kezdetével, de a motorosoknak is fel kell készülniük arra, hogy újra nyeregbe ülnek – hívta fel a figyelmet az InfoRádióban a BRFK közlekedésrendészeti főosztály motoros alosztályának csoportparancsnoka.

„Például piros lámpánál a motorosok előre sorolhatnak, ilyenkor az autósoknak célszerű figyelni a visszapillantó tükröt. De persze a motorosoknak is biztonságosan kell közlekedniük, figyelni a megfelelő sebességet, és minden más közlekedési szabályt” – sorolta Antalics Máté rendőr törzszászlós.

A csoportparancsnok leszögezte: a motorosok nem közlekedhetnek a kerékpárutakon. Kivétel ez alól, ha a adott út lakott területen kívül van, és a közlekedő segédmotoros kerékpárral van, de településen belül, például Budapesten ez tiltott, és a rendőrség szankcionálja is.

Antalics Máté leszögezte, a kis és nagy motorokra közlekedési szempontból ugyanazok a szabályok vonatkoznak, kivéve a sebességkorlátozást, ami segédmotoros kerékpárok esetén 45 km/óra, illetve, hogy 50 köbcentiméteres hengerűrtartalom alatt nem kell hatósági jelzést, tehát rendszámot elhelyezni a járművön, míg nagy motorokon igen.

A rendőr törzszászlós arra is kitért, hogy motorozásnál fontos a megfelelő gyakorlás, éppen ezért a szezon elején azoknak, akik egész télen nem ültek motoron, vannak kitűnő vezetéstechnikai tréningek. Hozzátette, a rendőrségnek is van minden szezon elején kétnapos megújító vizsgája.

Szintén nagyon fontos a szezon kezdetekor a motor műszaki állapota, így a fékek működőképessége, a gumik futófelülete, a guminyomás és minden egyéb – sorolta Antalics Máté, de fontosnak tartja még a fizikai és mentális állapotot is, hogy a motoros legyen felkészült testben és lélekben.

A BRFK munkatársa a védőfelszerelésekre is kitért, amelyek szintén fontos részei a biztonságos motorozásnak: a csizma, a kesztyű, a protektorok, a bukósisak. Emellett kiemelte még a defenzív vezetést is: aki részt vesz a forgalomban, folyamatosan legyen felkészülve a veszélyhelyzetekre, és megfelelően tudjon ezekre reagálni.

Antalics Máté elmondta, rendszeresen tartanak kifejezetten a motorosokra koncentráló ellenőrzéseket, vizsgálják a hangnyomás mértékét, a hatósági jelzéseket vagy éppen a motor műszaki állapotát. A leggyakoribb szabálysértés továbbra is a gyorshajtás, de a sávváltás, az elsőbbségadás vagy az irányváltoztatás közben is ugyanúgy követnek el szabálytalanságokat a motorosok, mint az autósok.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 25. 19:43
×
×
×
×