Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Az új távoli toronyirányítási rendszer központja a HungaroControl XVIII. kerületi székházában az ünnepélyes átadás napján, 2025. április 29-én.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét – képek

Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi átadásán a nemzetgazdasági miniszter, aki hangsúlyozta, hogy a minisztérium, a HungarControl és a repülőtér mindent megtesz a nyári időszak gördülékeny kezelése érdekében.

Nagy Márton úgy fogalmazott: a HungaroControl Zrt. nagyon sikeres cég, és a 8 milliárd forint összértékű egyedülálló fejlesztés eddig példátlan megoldást tesz lehetővé.

A légiforgalmi szolgáltatásokat nyújtó vállalat helyszínen kiadott közleménye szerint a moduláris integrált remote toronyirányítási rendszer (mirTWR) nemcsak a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér biztonságos és hatékony működését támogatja, hanem a jövőben további – akár kisebb vidéki – repülőterek kiszolgálására is alkalmassá tehető.

Budapest, 2025. április 29.
Az új távoli toronyirányítási rendszer központja a HungaroControl XVIII. kerületi székházában az ünnepélyes átadás napján, 2025. április 29-én.
MTI/Koszticsák Szilárd
Budapest, 2025. április 29. Az új távoli toronyirányítási rendszer központja a HungaroControl XVIII. kerületi székházában az ünnepélyes átadás napján, 2025. április 29-én. MTI/Koszticsák Szilárd

A miniszter közölte, a magyar gazdaság lassan magára talál: idén 2,5, jövőre pedig 4,1 százalékos növekedés várható, amiben az évről évre csúcsot döntő turizmusnak jelentős szerepe van. Ezen belül példaként említette a repülővel érkező üzleti és turisztikai vendégek számának, valamint a teherforgalomnak a bővülését is. Ismertette, a repülőtéren tavaly 17,6 millió utas fordult meg, 3 millióval több, mint egy évvel korábban, míg a repülőtéren kezelt áru mennyisége 50 százalékkal 300 ezer tonnára emelkedett.

A HungaroControl kezeli az átrepülő gépeket is: tavaly 1 millió 143 ezer 937 repülőgép érintette a hazai légteret. Mindezek kezeléséhez felkészült irányítók és szoftveres támogatás szükséges, már csak azért is, mert „itt nem állunk meg”. Elvárás ugyanis a 20 millió utas elérése, ha lehetőség van rá, még 2030 előtt – mondta.

Turi Ferenc, a HungaroControl vezérigazgatója elmondta, ezzel a fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely megszerzi azt a képességet, hogy helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát. Hozzátette, a rendszer alkalmas egy jelentős, Budapest Airport méretű repülőtér komplex forgalmának távoli irányítására.

Közölte, a beruházás azért is jelentős, mert garantálja a működési folytonosságukat, ugyanis tartalékrendszerként is üzemel.

Budapest, 2025. április 29.
Az új távoli toronyirányítási rendszer központja a HungaroControl XVIII. kerületi székházában az ünnepélyes átadás napján, 2025. április 29-én.
MTI/Koszticsák Szilárd
Budapest, 2025. április 29. Az új távoli toronyirányítási rendszer központja a HungaroControl XVIII. kerületi székházában az ünnepélyes átadás napján, 2025. április 29-én. MTI/Koszticsák Szilárd

A HungaroControl közleményében arra is kitért, hogy a beruházás több fázisban, az Európai Unió társfinanszírozásával valósult meg, fő technológiai partnere pedig a norvég Indra Navia volt.

Andrew Paul Fiamingo, az Indra Navia vezérigazgatója innovatív megoldásnak nevezte az új rendszert, amelynek a kifejlesztésén együtt dolgoztak a HungaroControl vezetőivel és technológiai személyzetével.

A közlemény szerint a több mint 800 embert foglalkoztató HungaroControl Zrt. állami tulajdonú vállalatként légiforgalmi szolgáltatásokat nyújt a magyar légtérben, illetve a NATO felkérése alapján a Koszovo feletti magas légtérben is. A társaság egyedüli részvényese az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt., a közvetett tulajdonosi jogokat az NGM gyakorolja.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik
videó

Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik

A békepárti országjárás Kecskeméten folytatódott szombaton, ahol Orbán Viktor miniszterelnököt Csiszár Jenő kérdezte. Az esemény a jelenlegi világ-és belpolitikai helyzetre, a békepárti álláspont kiemelt szerepére és Magyarország biztonsági érdekeire koncentrált.

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Ezeket a fegyvereket látod minden filmben és játékban, de az igazság megdöbbentő

Ezeket a fegyvereket látod minden filmben és játékban, de az igazság megdöbbentő

A hollywoodi akciófilmek és a videojátékok egészen kiváló reklámfelületek, nincs ez másképp akkor sem, ha kézifegyverekről van szó. Egy Kalasnyikovot, vagy egy M16-os gépkarabélyt ránézésre már lassan mindenki felismer, de ezek évtizedes múltra visszatekintő, a világ majd minden régiójában előkerülő, sokat bizonyított eszközök. Velük szemben viszont ott van rengeteg olyan fegyver is, amit a képernyők előtt ülve ugyanúgy azonnal kiszúrunk: azt hinnénk, az igazi elit kommandósok csodafegyvereit látjuk, pedig a valóságban néha még a prototípus fázisán sem igazán jutottak túl. Ezekből a médiában felülreprezentált fegyverekből szedtük most össze párat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×