Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: BKK

Tíz százalékkal emelné a jegyárakat a BKK

Idén júniustól emelné meg 50 forinttal a jegy árát a Budapesti Közlekedési Központ, a reptéri járatra pedig 2500 forint lenne egy út. De a növekvő költségek fedezésére még ez sem biztos, hogy elég lesz.

A Budapesti Közlekedési Központ átlagosan 10 százalékkal emelné meg idén júniustól a jegyárakat, ez éves szinten 880 millió forintos bevételnövekedést eredményezne - írja a Népszava.

A közlekedési vállalat azzal indokolta a javaslatot, hogy Európában Budapesten a második a legolcsóbb a tömegközlekedés. A 10 százalékos, azaz 50 forintos emeléssel viszont még mindig az európai átlag alatt maradna. Összehasonlításképpen Prágában - Budapesthez hasonlóan - 1,2 euró egy jegy, Bécsben 2,4 euró, Párizsban 2,5 euró, Stockholmban pedig 3,7 euró.

a BKK javaslata külön kitér a 100E reptéri buszjáratra is. Ezen a járaton 15 százalékos forgalomnövekedéssel számol a vállalat, ám ha a bérletesek kapnak kedvezményt, akkor már 35 százalékos növekedést kalkulálnak, ehhez meg kellene hosszabbítani az útvonalat a Deák tértőn a Nyugati pályaudvarig. Ehhez 11 új buszra lenne szükség, amelyeket 2026 végére állíthatnak forgalomba. Addig átmeneti megoldásként a jelenlegi járműállományt szerveznék át.

A 100E járatra 2200 forintról 2500 forintra emelnék a jegy árát jövő évtől, de mint írják, ez csak részben fedezné a költségek növekedését. Ez főleg a külföldieket érinti, hiszen a járatot 80 százalékban ők használják. A megnövekedett forgalom és az emelés cirka 1 milliárdos pluszt hozna.

A BKK vizsgálta az éjszakai járatok fejlesztését és a metró üzemidejének éjjel 1 órára való kitolását is, azonban megállapították, hogy csak néhány belvárosi megállóban, pontszerűen jelentkezik zsúfoltság, jellemzően hétvégén. A külvárosokban viszont hosszú szakaszokon nagyon alacsony a kihasználtság mindkét irányban. Az összes utasforgalom 1,2 százalékát szállítják éjjel 1,8 százalék költségarány mellett. És olyan forgalom sincs éjszaka, ami hosszabb metró-menetidőt igényelne.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

A Nemzetközi Atomenergia-ügynökség (NAÜ) friss jelentése szerint megrongálódott a csernobili szarkofág a februári dróntámadást követően, így nem tudja ellátni elsődleges biztosági feladatát, vagyis a sugárzás megakadályozását. Bassár el-Aszad bukott szíriai diktátor egykori hívei szervezkednek Moszkvából, a céljuk, hogy felkeléseket szítsanak az új kormány ellen, és visszaszerezzék elvesztett befolyásukat. Állítólag már 50 ezernél is több harcost számlál a mozgalom. Oroszország tengeri blokáddal válaszolhat az ukrán kikötőkből induló áruszállítmányokra az orosz tartályhajókat ért ukrán dróntámadások után. Ez az akció azonban sok veszélyt rejt: Moszkva pontosan a növekvő veszteségek miatt vonult vissz a Fekete-tengerről.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×