A Budapesti Közlekedési Központ átlagosan 10 százalékkal emelné meg idén júniustól a jegyárakat, ez éves szinten 880 millió forintos bevételnövekedést eredményezne - írja a Népszava.
A közlekedési vállalat azzal indokolta a javaslatot, hogy Európában Budapesten a második a legolcsóbb a tömegközlekedés. A 10 százalékos, azaz 50 forintos emeléssel viszont még mindig az európai átlag alatt maradna. Összehasonlításképpen Prágában - Budapesthez hasonlóan - 1,2 euró egy jegy, Bécsben 2,4 euró, Párizsban 2,5 euró, Stockholmban pedig 3,7 euró.
a BKK javaslata külön kitér a 100E reptéri buszjáratra is. Ezen a járaton 15 százalékos forgalomnövekedéssel számol a vállalat, ám ha a bérletesek kapnak kedvezményt, akkor már 35 százalékos növekedést kalkulálnak, ehhez meg kellene hosszabbítani az útvonalat a Deák tértőn a Nyugati pályaudvarig. Ehhez 11 új buszra lenne szükség, amelyeket 2026 végére állíthatnak forgalomba. Addig átmeneti megoldásként a jelenlegi járműállományt szerveznék át.
A 100E járatra 2200 forintról 2500 forintra emelnék a jegy árát jövő évtől, de mint írják, ez csak részben fedezné a költségek növekedését. Ez főleg a külföldieket érinti, hiszen a járatot 80 százalékban ők használják. A megnövekedett forgalom és az emelés cirka 1 milliárdos pluszt hozna.
A BKK vizsgálta az éjszakai járatok fejlesztését és a metró üzemidejének éjjel 1 órára való kitolását is, azonban megállapították, hogy csak néhány belvárosi megállóban, pontszerűen jelentkezik zsúfoltság, jellemzően hétvégén. A külvárosokban viszont hosszú szakaszokon nagyon alacsony a kihasználtság mindkét irányban. Az összes utasforgalom 1,2 százalékát szállítják éjjel 1,8 százalék költségarány mellett. És olyan forgalom sincs éjszaka, ami hosszabb metró-menetidőt igényelne.