eur:
406.51
usd:
383.97
bux:
79253.01
2024. november 19. kedd Erzsébet
CAF-villamos hello budapest
Nyitókép: BKK

Besárgulhat a HÉV, villamosokkal oldhatják meg a szerelvénykrízist

Erről Vitézy Dávid, a Fővárosi Közgyűlés közlekedési szakbizottságának elnökeként beszélt csütörtök este az ATV-ben.

A napokban kiderült, közlekedtethető HÉV-szerelvények híján több HÉV-vonalon is járatritkításra kényszerül a MÁV. Az ügyben Lázár János szakminiszter és Vitézy Dávid fővárosi szakbizottsági elnök között személyeskedésig fajuló vita bontakozott ki a közösségi médiában és a sajtóban is - a járatritkítás szükségességét a MÁV vezérigazgatója ismerte el az InfoRádióban. A HÉV-szerelvényeket üzemeltető MÁV-HÉV vezérigazgatóját csütörtökön menesztették.

Az átalakítás röviden a következőből állna:

  • a csepeli vonalon állandósulna a nyári menetrend
  • levennének 3 kocsit a gödöllői és a ráckevei vonal 6 kocsis szerelvényeiről.

A Lázár János által tagadott átalakítási tervet - amelyet a MÁV-HÉV kezdeményezett - Vitézy Dávid is nyilvánosságra hozta.

Lehet viszont a szerelvénykrízisnek egy átmeneti megoldása, amelyről Vitézy Dávid beszélt az ATV-ben csütörtök este: villamosokat terelhetnek a HÉV vonalaira, amit az tesz lehetővé, hogy a főváros villamosbeszerzései épp most valósulnak meg, és így van némi szerelvénytöbblet.

A tervet a VEKE és a Magyar Közlekedési Klub is bedobta már akkor, amikor Budapest a 2024-es olimpiai pályázatot tervezte, és bár Vitézy Dávid hosszú távon nem tartja megoldásnak, de rövid távon el tudja képzelni, "bár a jövőben gyorsvasút, metró irányába kellene elmenni".

"Villamosból most picit több van, mint kellene, mert jönnek újak, a CAF villamosok utolsó szériája most érkezik, van némi mozgástér, érdemes lehet összekapcsolt villamosokkal segíteni a MÁV-nak, ha nincsenek szerelvények" - fogalmazott.

A HÉV járműparkjában vannak 50 évnél öregebb szerelvények, de nem csak az életkor jelent gondot, "összeomlott a szerelvény-karbantartás" Vitézy szerint, most ráadásul - a városvezető erről a Facebookon dokumentumot is nyilvánosságra hozott - minden beszerzést a miniszternek kell engedélyezni, ami önmagában is lassítja a folyamatot.

Az adásban Vitézy Dávid beszámolt arról, hogy a HÉV felújításának teljes műszaki terve egyébként készen van, már 2022 óta építeni lehetne, de nem történik semmi, a járműbeszerzés kapcsán pedig a kormány egyszer visszavonta a projektet, és új döntés nem született.

Vitézy Dávid Lázár Jánosnak újból üzent a tárcavezető trágár szavakat is felvonultató Facebook-bejegyzése miatt: ha ennyire nem bírja a miniszteri feladatokkal járó megpróbltatásokat, akkor érdemes elgondolkodnia a folytatáson.

Címlapról ajánljuk
Neurológus: ha kialakul az epilepsziás roham, akkor azt megállítani már nem lehet

Neurológus: ha kialakul az epilepsziás roham, akkor azt megállítani már nem lehet

Nem lehet megállítani egy epilepsziás rohamot, ugyanakkor az orvosok mellett a közvetlen környezet is sokat tehet azért, hogy ne legyen nagyobb baj. A szakemberek ilyenkor semmiképpen nem használnak defibrillátort, újraélesztéssel próbálkozni indokolatlan esetben csak további problémákat okozna – mondta az InfoRádióban Ilniczky Sándor neurológus.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.19. kedd, 18:00
Hegyi Zsolt
a MÁV Csoport vezérigazgatója
Megtört a jég: Putyinnal egyeztet Európa vezető hatalma – Mi lesz ebből?

Megtört a jég: Putyinnal egyeztet Európa vezető hatalma – Mi lesz ebből?

Pénteken telefonbeszélgetést folytatott Olaf Scholz német kancellár Vlagyimir Putyin orosz elnökkel – csaknem két évvel ezelőtt volt példa hasonlóra. A kancellárt még saját koalíciós partnere is bírálta, ahogy kritikát fogalmazott meg Donald Tusk lengyel miniszterelnök is. Ugyanakkor európai szempontból Donald Trump megválasztása után akár logikus lépésként is értelmezhetünk egy ilyen kapcsolatfelvételt, ahogy ez a német kormányfő indoklásában is megjelent. De miért éppen most került sor a hívásra, mit hozhat ez Scholznak és mit Putyinnak?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×