eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Facebook/Lázár János

Lázár János elmondta, mit vár el elsőként a MÁV új vezetésétől

A MÁV-Volán Csoport és az érintett szakszervezetek vezetőivel egyeztetett hétfőn az építési és közlekedési miniszter. Lázár János újabb ígéreteket tett a vonalak és a járműpark korszerűsítésére. Vitézy Dávid szerint tavaly ennél nagyobb ígéretek hangzottak el, de a gyakorlatban nem történt semmi. Az egyik szakszervezet vezetője emberközpontúbb vezetést vár el a minisztertől.

Közel 850 milliárd forintból csaknem félezer kilométernyi vasúti sín felújítására, a hazai IC kocsik gyártásának újraindítására és jó minőségű használt járművek beszerzésére tett ígéretet Lázár János, a MÁV-Volán Csoport vezetőinek tartott tájékoztatóján. Az építési és közlekedési miniszter a közösségi oldalán tett bejegyzése szerint a zártkörű megbeszélésen közölte: rövid idő alatt meg lehet változtatni az utasokhoz való hozzáállást. "Az utasok érdemi segítése és támogatása azokban a nehéz helyzetekben, amiket a megörökölt flotta- és infrastruktúra-állapotok okoznak. Ezt várom el elsőként a MÁV-csoport új vezetésétől" – fogalmazott, amikor bemutatta őket a vállalat igazgatóságának és felügyelőbizottságának, illetve az érdekképviseleti vezetőknek.

Egyúttal úgy fogalmazott, hogy a Magyar Államvasutakról szóló kép alakítását nem hagyhatják önjelölt vagy frusztrált közlekedési szakértőkre. Erre reagált közösségi oldalán Vitézy Dávid egykori közlekedési államtitkár, aki szerint Lázár János 14 hónappal ezelőtt ugyanezen célokra a mostani 850-nel szemben még 1200 milliárd forintot ígért, de a gyakorlatban azóta se történt semmi.

A tárcavezető ezután csoportszintű érdekegyeztető tanácsülésen tárgyalt az ágazati szakszervezetek vezetőivel. Dobi István, a Szolidaritás Autóbuszközlekedési Szakszervezet elnöke elmondta: Lázár János megindokolta, hogy miért volt szükség vezérigazgató-váltásra a MÁV-nál.

"Új szemléletet szeretne megvalósítani a MÁV-Volán Csoportnál, aminek az a lényege, hogy az utas az első, de nagyon fontos, hogy a munkavállalók megbecsülése, elismertsége is szerepet kapjon az új vezetési szemléletben, és ezzel mi maximálisan egyetértünk" – szögezte le Dobi István.

A szakszervezeti vezető a két ülés utáni négyszemközti beszélgetésen elmondása szerint kiemelte, hogy egy sokkal emberközpontúbb, humánusabb vezetésre van szükség, mert bár a jövedelmek szintjén sikerült az elmúlt egy-két évben javítani, a munkahelyi légkörön is kellene, az is ugyanennyire fontos, és befolyásolja, hogy a munkavállaló megmarad-e a vállalat állományában. "Ezzel kapcsolatban miniszter egyetértett a szakszervezetünkkel, és minden segítséget megad ahhoz, hogy egy megfelelő munkahelyi légkör alakuljon majd ki az új, integrált vállalaton belül" – jegyezte meg.

A szakminiszter és az érdekképviseletek vezetői két hét múlva ülnek ismét tárgyalóasztalhoz.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×