Hivatalosan is beadtuk az EIB-nek a vasútfejlesztési forrásokra vonatkozó hitelkérelmet - olvasható Lázár János közösségi oldalán. Ezzel hamarosan kezdetét veheti az 5 pontos közlekedési akcióterv egyik legfontosabb elemének - a vasútpálya-felújításoknak - a megvalósítása - írja a miniszter.
Az augusztusban meghirdetett 5 pontos közlekedési akcióterv sürgősségi beavatkozásokat és hosszabb távú, valódi terápiás lépéseket egyaránt tartalmaz. A 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztési program egyik felét Magyarország kormánya biztosítja, a másik felét pedig az Európai Beruházási Bank (EIB) hiteléből finanszírozzuk majd. Ez szerves része annak az 1200 milliárdos, 10 éves vasútfejlesztési csomagnak, amely a magyar kötöttpályás közlekedés komplex megújítását célozza - közölte a miniszter.
Mint írja: az első ütemben végrehajtott fejlesztések során közel félezer kilométernyi magyar vasúti pálya újul majd meg.
Lázár János azt is megemlíti, hogy "a Magyarországnak járó uniós pénzek visszatartása a vasutat kétszeresen sújtja. Alternatív forrásokat kell szereznünk addig is, amíg az EU rendezi a magyarokkal szembeni adósságát. A nemzeti forrás rendelkezésre áll, amint megérkezik a pozitív válasz az EIB-ből, azonnal hozzákezdünk a munkához".