Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Founded in 1884, Budapest Keleti, or Eastern railway station, is the primary gateway to Hungarys capital as well as the most loaded transportation joint in the country. According to statistics, about 410 trains arrive and depart from the station daily.
Nyitókép: Eric Yang/Getty Images

Tiltakoznak a vasutasok Lázár János intézkedése ellen

A Vasutasok Szakszervezete szerint „végtelenül barátságtalan” lépés a home office megszüntetése, és felszólította a minisztert, hogy vonja vissza az otthoni munkavégzés betiltásáról hozott rendelkezését.

Megdöbbentette a Vasutasok Szakszervezetét (VSZ) az építési és közlekedési miniszter bejelentése a home office betiltásáról, mivel közleményük szerint egyebek mellett a MÁV székházából a közelmúltban evakuált vasutasok egy részét is otthoni munkavégzésre osztották be, ugyanis az új, végleges irodaház elkészültéig nincs elég iroda az elhelyezésükre. A VSZ elnöke szerint Lázár János döntése azonban nemcsak a székházból kiköltöztetett munkavállalókat érinti kellemetlenül, hanem azt a több ezer vasutast is, aki korábban, még a Covid-járvány utáni időszakban home office-ba kényszerült, majd ott is maradhatott.

Meleg János közölte: ez a lehetőség egyike volt azoknak a kedvező feltételeknek, amiért sokan nem kerestek másik munkahelyet, lojálisak maradtak a vasúttársasághoz. Családok ezrei rendezkedtek be erre a korábban kényszer szülte, ám időközben elfogadott és jól bejáratott rendszerre.

Kisgyerekes szülők éppen a kedvező családbarát lehetőségért maradtak a cégnél vagy csatlakoztak a MÁV-Volán-csoport dolgozóihoz.

A közleményben hozzáteszik: köztudott, mennyire drámai a létszámhiány a MÁV-nál, és a szakszervezet szerint az eddigi minisztériumi intézkedések sem arattak osztatlan sikert a vasutasok körében. „A szervezeti intézkedések kuszasága, kiszámíthatatlansága elbizonytalanítja a műszaki értelmiséget és a többi jó szakembert is, és ez a mostani döntés olaj lehet a tűzre” – fogalmazott Meleg János.

A szakszervezeti elnök azt is nehezményezi, hogy a MÁV hosszú hónapok óta csaknem hatszáz olyan dolgozójának tartozik, akikkel szabadidejükben végzett pluszmunkára szerződött. A hosszú ideje halogatott kifizetéshez a VSZ a miniszter segítségét kérte, de a közlemény szerint nem érkezett érdemi reakció.

„Ezek az intézkedések – vagy éppen elmaradt rendezések – még a MÁV-hoz leghűségesebb emberek kedvét is elvehetik attól, hogy itt dolgozzanak”

– jegyezte meg a VSZ elnöke.

Meleg János szerint az otthon dolgozók visszarendelésével nem fog javulni a vasúti szolgáltatás sokat kritizált minősége. Úgy véli, csak ettől az intézkedéstől nem lesznek pontosabbak a vonatok és nem lesz kevesebb az utaspanasz sem. „Félő, hogy sokan jobb feltételekért és esetleg jobb pénzért máshol folytatják a munkát, és ezzel megindul egy jelentősebb elvándorlás. Akkor viszont nemhogy javul, hanem tovább romlik a vasúti közlekedés már így is nehezen vállalható színvonala” – tette hozzá Meleg János.

A Vasutasok Szakszervezete közleményében felszólította az építési és közlekedési minisztert, hogy vonja vissza az intézkedést, és engedélyezze a home office-t továbbra is mindazoknak, akik így vállaltak munkát.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×