eur:
410.93
usd:
391.63
bux:
79336.13
2024. december 18. szerda Auguszta
Kőröshegy, 2020. október 20. A Zamárdi és Balatonszárszó között húzódó Kőröshegyi völgyhíd, az M7-es autópálya viaduktja. MTVA Fotó: Molnár-Bernáth László
Nyitókép: MTVA Fotó: Molnár-Bernáth László

Sikeres volt az első próbaemelés a völgyhídon

Az elhasználódott sarukat a tervezés és gyártás után később cserélik ki.

A próba során a szakemberek azt vizsgálták, hogy az elmúlt évek használata után milyen állapotban vannak a híd szerkezetét tartó úgynevezett saruk, illetve tesztelték, hogy a tervezett munkálatokat a valóságban is úgy tudják megvalósítani, ahogyan az előzetes számítások során tervezték.

Szimicsku László, az MKIF Zrt. kommunikációs igazgatója szerint a hétvégi próbaemelés teszt sikeres volt, ami lehetővé teszi a projekt további fázisainak zökkenőmentes végrehajtását. Az elhasználódott sarukat a tervezés és gyártás után – amelyre várhatóan augusztus legvégén, szeptember elején kerül sor – egy újabb emelés során cserélik majd ki – írja a sonline.hu.

"A tervezés és a gyártás is hosszabb idő, hiszen minden hídnál egyediek ezek a saruk. Fontos, hogy a saruk vizsgálata csak úgy történhet meg, ha nincs a pályán forgalom és a szerkezetet kiemeljük a helyéről" – hívta fel a figyelmet a kommunikációs igazgató.

A Kőröshegyi völgyhíd életében ez volt az első ilyen emelés, amely a hídszakmában nem ritka, más hidakat is megemelnek időnként, de a feladat elvégzése nagy odafigyelést és precizitást igényel. Ennek során néhány milliméterre, maximum fél centiméterre emelik fel a híd szerkezetét.

Az eredetileg 8 és 14 óra közé tervezett útlezárás a híd környékén végül csak két órát tartott. Április 13-án az MKIF Zrt. szakemberei folytatják a próbaemeléseket, ezúttal a híd kettes pillérén.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.18. szerda, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Évtizedek óta stagnál a termelékenység: meglepő módszerrel lendíthetik fel az építőipart

Évtizedek óta stagnál a termelékenység: meglepő módszerrel lendíthetik fel az építőipart

A lassú termelékenység növekedés az építőiparban, különösen Európában és az Egyesült Államokban, jelentős javulási lehetőséget kínál – mondta Jan Mischke, a McKinsey Global Institute partnere a Portfolio-nak adott interjújában. Kiemelte a modernizáció potenciálját a standardizált tervek és tömeggyártás révén, párhuzamot vonva az autóipar és a repülőgépipar fejlődésével. Emellett kitért a prefabrikáció szerepének változására és a digitalizáció, mint például az épületinformáció-modellezés (BIM) forradalmasító ígéretére az építőipari logisztikában. A 3D nyomtatás körüli korábbi hype ellenére Mischke úgy véli, hogy az iparosítás és a moduláris építés kecsegtet inkább nagy mértékű termelékenység-javulással.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×