eur:
394.01
usd:
363.56
bux:
66169.03
2024. március 2. szombat Lujza
default
Nyitókép: budapestvasut2040.hu

„4 millió túlóránál tart 15 ezer MÁV-os” – és ez még csak egy érv a bértárgyalások előtt

Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke az InfoRádióban elmondta, a minimálbér és garantált bérminimum olyan feszültséget keltett a munkavállalók között, hogy egy most belépő fiatal a 20 éven pályán lévők fizetését kapja, ezt pedig sürgősen kezelni kell, mert ebben is késést látni a vasútnál.

Mint az Infostart is megírta, a Vasutasok Szakszervezete levelet írt a vezérigazgatónak, melyben azonnali bértárgyalást követelnek, igényeiket is megfogalmazták benne.

Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke az InfoRádióban szerdán elmondta, legalább 15 százalékos, de minimum 70 ezer forintos alapbérfejlesztésre törekednek, ennek megfelelően a kereset több olyan elemének a növekedését, amelyek az eddigi megállapodásokban már szerepeltek, a mértékével azonban a vasutasok elégedetlenek (pl. lojalitási juttatás).

A béremelési akarat a béren kívüli juttatásokra is vonatkozna, azokat is „az infláció mértékében karban kellene tartani”

– fogalmazott, külön említve az önkéntes egészségpénztári hozzájárulást, mivel „évek óta nem volt ebben változás”.

Mivel kedden el is küldték a levelet, szerdán már várják a választ rá, és kezdődhet is az egyeztetés a leírtakról; először a szakszervezetek egymással egyeztetnek (hévesek, pályások), aztán az egységes javaslattal ülnének le a munkáltatóval.

„A minimálbér és a garantált bérminimum már most bérfeszültséget okoz a munkavállalók körében, mivel adott munkakörben ahol ezek a bérek megváltoztak, ott egy fiatalabb, kezdő vasúti munkavállaló utolérte a 20 évvel ezelőtt munkába álltat. Azt gondolom, hogy ha a minibálbér-változást el lehetett fogadni december 1-jétől, akkor késésben vagyunk, mert össze kell igazítani a lépéseket” – ecsetelte.

Más szakmákban adott bérekkel a vasutasokét nem hasonlítaná össze – „almát a körtével” –, de Meleg János azt elmondta, „a piac diktál, egy kell, hogy vezéreljen: van munkavállaló vagy nincs erre az időjárásra, veszélyes munkakörre?"

A közlekedési fennakadásokkal kapcsolatban azt is tudakoltuk tőle, hogy írható-e ez a vasutasok munkája számlájára, ezzel kapcsolatban egyértelmű nemmel felelt.

„A vasutasok odaadással, lelkiismeretesen akarják működtetni a vasutat, de a körülmények olyanná teszik a pontos munkavégzést, hogy az ellehetetlenül. Az, hogy késések vannak, az abból ered, hogy fejlesztések, beruházások, a műszaki állapot szinten tartása mind elmarad költséghatékonyság címszó alatt;

15 ezer MÁV-os több mint 4 millió túlórát végzett eddig különböző hibaelhárítás és karbantartási tevékenységek miatt”

– figyelmeztetett.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Életbe lépett az EU legszigorúbb idegenrendészeti szabályrendszere

Életbe lépett az EU legszigorúbb idegenrendészeti szabályrendszere

Március elsejétől kell alkalmazni Magyarországon az új idegenrendészeti szabályrendszert, amely január elején lépett hatályba. A törvény célja az, hogy migránsok még vendégmunkásként se érkezhessenek hazánkba, akik pedig itt vannak, azok ne vehessék el a magyarok munkáját.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.03.04. hétfő, 18:00
Kovács Zsolt
öngondoskodásért felelős miniszteri biztos
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×