eur:
408.18
usd:
387.72
bux:
77771.12
2024. november 17. vasárnap Gergő, Hortenzia
Gas meter in a residential building, Germany
Nyitókép: wayra/Getty Images

A fogyasztóvédelem szerint rendben vannak az MVM "horrorszámlái"

A GVH is tapasztalja, hogy a korábbinál is több panasz érkezik a közműszámlákra és a panaszkezelésre.

Az MVM-hez fordult kérdéseivel a 24.hu, miután több olvasója is arra panaszkodott, hogy átalánydíjas gázfogyasztóként az éves elszámolás után jelentősen megnőtt a gázszámlájuk. Akkor is, ha egyébként átlag alatti fogyasztók voltak, mely esetben rezsicsökkentett áron járna az energiahordozó. Erről a jelenségről az Infostarton mi is többször beszámoltunk.

Azzal kapcsolatban, hogy miből adódik mindez, a társaság a weboldalán is megjelent tájékoztatást küldte el a lapnak, miszerint a július 31-e (a kedvezményes év fordulója) előtti jellemzően négy hónapban történő éves leolvasás esetén az elszámolószámlát követően a augusztus 1. és július 31. közötti éves kedvezménykeretet várhatóan megközelítő vagy túllépő ügyfél azt tapasztalhatja, hogy a részszámlák fizetendő értéke megnövekedett. A július 31-éig tartó időszakra kiállított részszámlák – a fűtési szezon fogyasztásának mértékétől függően – tartalmazhatnak magasabb arányban lakossági piaci árat, de akár csak azt is.

Felügyeleti szervük, a Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal azt írta a 24.hu megkeresésére, hogy számlázási ügyekben az MVM az illetékes.

A lap megjegyzi, hogy az MVM tájékoztatójában amúgy szerepel egy olyan ábra, amiből világosan kiderül, hogy azonos fogyasztás mellett eltérő összegű számlákat kaphatnak a fogyasztók, pusztán amiatt, hogy eltérő időpontban van a leolvasásuk.

A Gazdasági Versenyhivatal a lap megkeresésére a tavalyi évről szóló, az Országgyűlés számára készült beszámolójában leírtakra hivatkozva a fogyasztóvédelem felé terelte az az újságírót. Azt írták, hogy "ezen panaszok a hatóság hatáskörének hiányában megküldésre kerültek a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező kormányhivatalok részére.” Mindezek ellenére

a korábbinál továbbra is több panasz érkezik a közműszámlákra és a panaszkezelésre

– jegyezte meg a GVH.

A 24.hu a fentiek alapján a fogyasztóvédelemért felelős Igazságügyi Minisztériumnál és Budapest Főváros Kormányhivatalánál (BFKH) is érdeklődött – válasz utóbbitól érkezett. Azt írták, hogy a BFKH fogyasztóvédelmi osztálya az elszámolási metódust korábban megvizsgálta és megállapította, hogy

az MVM számlázási gyakorlata nem jogellenes, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot nem valósít meg.

Az MVM Next Zrt. honlapján közzétett információ és az elszámolás elvégzése megfelel a vonatkozó kormányrendeletben foglaltaknak – szögezték le.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×