Infostart.hu
eur:
389.12
usd:
331.45
bux:
108783.37
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia
Nyitókép: Facebook/Fürjes Balázs

Megkapta a Galvani híd az építési engedélyét

A híd funkcióival kapcsolatban is több részlet kiderült.

Jogerőssé vált a főváros déli részére tervezett Galvani híd, más néven új Duna-híd építési engedélye, amelyről Fürjes Balázs miniszterhelyettes számolt be a Facebookon – írja az Index.hu.

A Miniszterelnökség parlamenti államtitkára – aki az építészzsűri elnöke is volt – azt írta, hogy a Galvani híd még 1985-ben került be Budapest hivatalos városrendezési teveibe. A tervezéshez csak 2018-ra állt rendelkezésre a szükséges forrás, a politikai szándék és az egyetértés az érintett felek, így a szakma, a főváros, a kormány és a fővárosi kerületek között.

A bejegyzésből az is kiderült, hogy a Galvani híd megépítésével Budapest közlekedése több szempontból is újabb lehetőségekhez fér hozzá:

a híd becslések szerint ötvenezer autóval csökkentheti naponta a belvárosba igyekvő autósok számát.

Ráadásul hozzájárul a belvárosi hidak és főutak forgalomcsillapításához, és új közlekedési kapcsolatot hoz létre a szomszédos városrészek (Dél-Pest, Dél-Buda, Csepel) között. A hídon villamos is keresztül megy majd, de alkalmas lesz kerékpáros és gyalogosközlekedésre is.

A hídhoz kapcsolódóan létrejön Budapest új, városias jellegű körútja bicikliúttal, fasorral, szintbeli csomópontokkal, ami az M1–M7 és az M5-ös autópálya bevezető szakasza és az Üllői út között hoz létre közvetlen kapcsolatot.

Fürjes Balázs szerint a feladat sem kicsi, így négy év kemény munkája kellett ahhoz, hogy elkészüljenek a részletes tervek, és a Galvani híd a múlt héten megkapja az építési engedélyt. A bejegyzésben az is kiderült, hogy a tervezésre kiírt nyílt, nemzetközi tervpályázaton a nemzetközi zsűri végül az angol–holland Buro Happold és az UNStudio terve mellett döntött.

Magyar partnerük a CÉH Zrt. lett. A tervezés teljes költségét a kormány magára vállalta, ami 4,5 milliárd forint, a tervezési munkát Fürjes Balázs Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkárral együtt irányította.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 17. 20:39
×
×
×
×