eur:
392.96
usd:
366.36
bux:
0
2024. április 26. péntek Ervin
Felmatricázott TRAXX mozdony a MÁV-csoport zöldkampányát indító rendezvényen a Keleti pályaudvaron 2021. február 17-én. Magyarországot 2050-re klímasemleges országgá lehet tenni. Például ha vonattal tesszük meg az utat, az átlagosan mintegy 71 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást jelent, mintha személyautóval tennénk meg ugyanazt a távot - hangzott el a kampányindítón.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Jön a vasutassztrájk, de nincs mögötte mindenki

A Mozdony és Motorvonatvezetők Szakszervezete nem támogatja a Mozdonyvezetők Szakszervezete által szeptember 5-ére meghirdetett munkabeszüntetést - mondta el Molnár Péter, a szervezet elnöke.

Sztrájkba kezdenek szeptember 5-től a mozdonyvezetők, ezt még Barsi Balázs, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke jelentette be az InfoRádióban. Azért lehet munkabeszüntetés, mert az érdekképviselet szerint a MÁV nem teljesítette a márciusra meghirdetett sztrájk lemondásához kapcsolódó megállapodást, amely minden egyéb évközi kifizetésen túl egyszeri 300 ezer forintot jelentett a mozdonyvezetőknek. Ha nem születik egyezség, akkor szeptember 5-től határozatlan időre leteszik a munkát a személy- és árufuvarozásban dolgozó mozdonyvezetők.

Csakhogy kiderült, nem egységes a mozdonyvezetői szakma, a Mozdony és Motorvonatvezetők Szakszervezete nem támogatja a munkabeszüntetést.

"A szakszervezetünk nyíltan elhatárolódik minden olyan kezdeményezéstől, amely ebben a gazdasági és energiaválságban a vasút mint fenntartható közlekedési rendszer működését sérti vagy veszélyezteti" – jelentette ki szintén az InfoRádióban Molnár Péter, az érdekképviselet elnöke. Szerinte

nem tekinthető reprezentatívnak

egy olyan, mozdonyvezetőket érintő sztrájk, amihez nem csatlakozik minden mozdonyvezető.

Mint fogalmazott, a céljuk az, hogy hozzájáruljanak a gazdasági válság országra és az emberekre nehezedő terheinek csökkentéséhez, és ebbe nem fér bele semmilyen munkabeszüntetés, demonstráció.

"Manapság nagyon fontos érték a társadalmi felelősségvállalás, nem lehet az a forgatókönyv, hogy a munkavállalók és a munkáltatók hergelésére használjunk fel bármit is. Természetesen tagjaink munkáltatóval szembeni megfelelő védelmét tervezzük a jövőben is, de biztosak vagyunk abban, hogy a munkabeszüntetés nem szolgálja sem a vasúti dolgozók, sem az utazóközönség, így pedig a magyar emberek boldogulását sem" – mondta az elnök, és hozzátette,

főként iskolakezdés idején nem szerencsés

egy járatritkításokat, ezáltal koncentrált tömegeket generáló munkabeszüntetés.

A sztrájk okának a jogosságáról Molnár Péter azt mondta, a reprezentatív szakszervezeteknek van döntési és aláírási jogosultságuk, és ezek a szakszervezetek megállapodtak a munkáltatóval egy hároméves bérfejlesztésben, szerinte ebbe beleszólni, javaslatot tenni addig lehetett volna, amíg nem állapodnak meg.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 26. 07:49
×
×
×
×