Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: MÁV

MÁV: ha nem muszáj, hagyjuk a vonatozást a hét végén

Egyes térségekben és vonalakon akadozhat a forgalom, akár nagyobb késések is kialakulhatnak, ilyenkor a vonatok a csatlakozásokat sem tudják tartani – figyelmeztet közleményében a vasúttársaság.

Mint olvasható, a MÁV szakemberei folyamatosan ellenőrzik a vasúti pályákon a kritikus sínhőmérsékleti pontokat. Ha 45 Celsius-fokot elérő vagy afölötti sínhőmérsékletet mérnek, a vasúttársaság fokozott pályafelügyeletet vezet be.

A tartós hőterhelés szerkezeti változásokat okozhat a vasúti pályában, 50 Celsius-fok feletti sínhőmérsékletnél a forgalombiztonságot veszélyeztető pályahibák alakulhatnak ki. Amennyiben a hőmérséklet eléri azt a szintet, hogy ennek kockázata fennállhat, a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedés érdekében

sebességkorlátozást vezet be.

Hozzáteszik: a felsővezetékek a nagy meleg hatására megnyúlnak, így növekszik a felsővezeték-szakadás, áramszedőtörés vagy -sérülés kockázata. A MÁV pálya- és felsővezeték-hálózatát karbantartó szakemberei folyamatosan készen állnak arra, hogy kijavítsák a vasúti hálózatban keletkező hibákat.

A vasúttársaság arra kéri utasait, hogy a hét végén csak a legszükségesebb esetben induljanak útnak, és ha mégis így tesznek, feltétlenül tájékozódjanak a fennálló forgalmi helyzetről a MÁV internetes és közösségi oldalain, a vasúttársaság ügyfélszolgálatánál, a MÁVDIREKT-nél.

Vízosztás

A MÁV–Start a hőségriasztás ideje alatt, július 20. óta, naponta 10 és 17 óra között a budapesti fejpályaudvarokon és a nagyobb vidéki vasútállomásokon ásványvizet biztosít utasainak. A Volánbusz munkanapokon 12 és 14 óra között a Népliget autóbusz-állomáson és a megyeszékhelyeken a nagyobb forgalmú buszpályaudvarokon oszt ásványvizet.

Budapesten a Nyugati, a Keleti, a Déli pályaudvaron, továbbá vidéken a miskolci, debreceni, nyíregyházi, békéscsabai, szegedi, kecskeméti, szolnoki, győri, pécsi, nagykanizsai, siófoki, fonyódi, tapolcai, veszprémi, zalaegerszegi és a celldömölki állomáson kaphatnak díjmentesen vizet a vonatokra várakozók. Az ásványvizet a vasúttársaság 10 és 17 óra között osztja – addig, amíg az időjárás ezt szükségessé teszi – írják.

Ezen felül munkanapokon a Volánbusz 12 és 14 óra között a megyeszékhelyeken a nagyobb forgalmat lebonyolító autóbusz-állomásokon ásványvizet oszt: Békéscsabán, Budapesten a Népliget autóbusz-állomáson, Debrecenben, Egerben, Győrben, Kaposváron, Kecskeméten, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsen, Salgótarjánban, Szegeden, Székesfehérváron, Szekszárdon, Szolnokon, Szombathelyen, Tatabányán, Veszprémben és Zalaegerszegen.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×