Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: Pixabay

Fővárosi taxikanyar: várni és fizetni is többet kell majd

Ideiglenesen ugyan, de öt-hat perccel megnő a várakozási idő a budapesti taxisoknál a tarifaemelés miatt – mondta Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.

Mától 33 százalékkal drágább lesz egy fuvar a fővárosban, mert az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a várakozási díj pedig 75 forintról 100 forintra emelkedett.

Négy évvel ezelőtt volt utoljára tarifakorrekció a fővárosi taxisoknál – mondta Metál Zoltán az InfoRádiónak. Az Országos Taxis Szövetség elnöke jelezte, hogy korábban a pandémia miatt nem akarták sokkolni a lakosságot, hiszen

ha csak az inflációt nézik, akkor a mostaninál jóval magasabban kellett volna megemelni a díjakat.

"Tárgyaltunk a fővárossal és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarával is, mert olyan mértékben emelkedtek a szolgáltatások költségei, amelyek miatt kénytelenek voltunk ezt a díjemelést most már a utazókra hárítani" – mondta Metál Zoltán, és ez szerinte, mint minden egyes díjemelés, egy kicsit lefojtja az utasforgalmat.

"Most 15-20 százalékos visszaesésre számítunk, de ez csak pár hétig, maximum másfél hónapig tarthat. Úgy gondolom: utána visszarendeződik a kereslet és a kínálat" – mondta az elnök.

A fuvarozók vezetője szerint a díjemelés csak hosszú távon változtathajta meg a taxisok számát Budapesten, mert nagyon drága és nagyon hosszú folyamat egy vállakozás beindítása. "Ha még valaki kedvet is kap ahhoz, hogy újra visszatérjen a volán mögé, tehát megvan hozzá minden képesítése és autója is, csak másfél hónap, mire a taxi levizsgázik" – mondta Metál Zoltán. Az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint akár egy évig is eltarthat, amíg ez a jelenlegi ötezres létszám valamelyest növekedni kezd.

Hogy elég lesz-e a taxis Budapesten, Metál Zoltán nem tudta pontosan megmondani, hiszen ahogy ő fogalmazott: csúcsidőben sosem volt elég taxi, még akkor sem, amikor hétezer autó volt a fővárosban, de voltak olyan időszakok eddig is, hogy órákig által a taxisok, mert nem volt igény a szolgáltatásra.

"Csúcsidőben most arra lehet számítani, hogy 5-6 perccel többet kell várni a taxira, mint megszokhattuk, de ez is visszarendeződik majd rövid idő alatt" – tette hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×