eur:
409.46
usd:
374.78
bux:
74343.85
2024. november 5. kedd Imre
Yellow taxi cabs waiting for a passenger in Budapest
Nyitókép: Ocskaymark/Getty Images

Mozgolódnak a taxisok a tarifaemelés után

Minden tarifaemeléskor 10-15 százaléknyi utas lemorzsolódik az első egy-másfél hónapban, de aztán a trend visszaáll – mondta az InfoRádiónak az Országos Taxis Szövetség elnöke. Minden tarifaemeléskor 10-15 százaléknyi utas lemorzsolódik az első egy-másfél hónapban, de aztán a trend visszaáll – mondta az InfoRádiónak az Országos Taxis Szövetség elnöke. Metál Zoltán hozzátette, a 2019-es 7000 főről a pandémia alatt 5000 alá csökkent a budapesti taxisok száma. Jelenleg mintegy 5100-an dolgoznak a főváros útjain.

Május 9-től emelkedtek a taxis tarifák Budapesten, az alapdíj 1000 forintra, a kilométerdíj 400 forintra, a percdíj 100 forintra nőtt. Az Országos Taxis Szövetség elnöke elmondta: folyamatos az érdeklődés azon taxis kollégák részéről, akik ideiglenesen, illetve hosszabb távon más munkát választottak, miután van utazási igény. Ahogyan az várható volt, és előre prognosztizálták, a tarifaemelést 10-15 százalékos fuvarszám-csökkenés kíséri, de ez társaságonként nagyon eltérően jelentkezik, van ahol mit sem érzékelnek belőle. A helyzet a tarifaelmést követő egy-másfél hónapban rendeződhet - tette hozzá Metál Zoltán.

Több, a taxizással ideiglenesen felhagyó sofőr próbálja a különböző adminisztratív dolgait korrigálni, a lejárt engedélyeiket pótolni, tehát ha nem is azonnal lesz tapasztalható létszámemelkedés, de azért folyamatban van - mondta az elnök.

Tájékoztatása szerint Budapesten több mint 7 ezer taxi nyújtott szolgáltatást 2019-ben, számuk a pandémia miatt 2020-ra 5 ezer alá csökkent. Az elmúlt hónapokban viszont visszafogott emelkedés mellett 5100-ra bővült a taxisok szám a fővárosban. Hogy mennyi lenne az ideális, röviden úgy kommentálta, az mindig a kereslet-kínálat kérdése.

A szövetség elnöke a magas tagdíjakat illetően emlékeztetett: miután az utcai leintések száma elenyésző, a taxisok kénytelenek valamilyen fuvarszervező „segítségét” igénybe venni, szerződést kötn, erre azonban többféle alternatíva van. Vannak olyan fuvarszervezők, amelyek nem egy állandó szolgáltatási-, illetve franchise díjat kérnek, hanem jutalékot a fuvarok bevétele után. Ugyanakkor a díjak mértékben is lehetnek eltérések, így ebben a tekintetben verseny is van a taxisért – tette hozzá. Metál Zoltán mindenesetre beszédes számnak tartja, hogy a budapesti taxisok 85 százaléka fuvarszervező irodával van leszerződve.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.06. szerda, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Amerika Kutatóintézetének tudományos munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×