Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.71
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Yellow taxi cabs waiting for a passenger in Budapest
Nyitókép: Ocskaymark/Getty Images

Mozgolódnak a taxisok a tarifaemelés után

Minden tarifaemeléskor 10-15 százaléknyi utas lemorzsolódik az első egy-másfél hónapban, de aztán a trend visszaáll – mondta az InfoRádiónak az Országos Taxis Szövetség elnöke. Minden tarifaemeléskor 10-15 százaléknyi utas lemorzsolódik az első egy-másfél hónapban, de aztán a trend visszaáll – mondta az InfoRádiónak az Országos Taxis Szövetség elnöke. Metál Zoltán hozzátette, a 2019-es 7000 főről a pandémia alatt 5000 alá csökkent a budapesti taxisok száma. Jelenleg mintegy 5100-an dolgoznak a főváros útjain.

Május 9-től emelkedtek a taxis tarifák Budapesten, az alapdíj 1000 forintra, a kilométerdíj 400 forintra, a percdíj 100 forintra nőtt. Az Országos Taxis Szövetség elnöke elmondta: folyamatos az érdeklődés azon taxis kollégák részéről, akik ideiglenesen, illetve hosszabb távon más munkát választottak, miután van utazási igény. Ahogyan az várható volt, és előre prognosztizálták, a tarifaemelést 10-15 százalékos fuvarszám-csökkenés kíséri, de ez társaságonként nagyon eltérően jelentkezik, van ahol mit sem érzékelnek belőle. A helyzet a tarifaelmést követő egy-másfél hónapban rendeződhet - tette hozzá Metál Zoltán.

Több, a taxizással ideiglenesen felhagyó sofőr próbálja a különböző adminisztratív dolgait korrigálni, a lejárt engedélyeiket pótolni, tehát ha nem is azonnal lesz tapasztalható létszámemelkedés, de azért folyamatban van - mondta az elnök.

Tájékoztatása szerint Budapesten több mint 7 ezer taxi nyújtott szolgáltatást 2019-ben, számuk a pandémia miatt 2020-ra 5 ezer alá csökkent. Az elmúlt hónapokban viszont visszafogott emelkedés mellett 5100-ra bővült a taxisok szám a fővárosban. Hogy mennyi lenne az ideális, röviden úgy kommentálta, az mindig a kereslet-kínálat kérdése.

A szövetség elnöke a magas tagdíjakat illetően emlékeztetett: miután az utcai leintések száma elenyésző, a taxisok kénytelenek valamilyen fuvarszervező „segítségét” igénybe venni, szerződést kötn, erre azonban többféle alternatíva van. Vannak olyan fuvarszervezők, amelyek nem egy állandó szolgáltatási-, illetve franchise díjat kérnek, hanem jutalékot a fuvarok bevétele után. Ugyanakkor a díjak mértékben is lehetnek eltérések, így ebben a tekintetben verseny is van a taxisért – tette hozzá. Metál Zoltán mindenesetre beszédes számnak tartja, hogy a budapesti taxisok 85 százaléka fuvarszervező irodával van leszerződve.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×